08 June 2017

Badan Abah Terasa Ringan & Lebih Bertenaga

Dialisis adalah suatu proses yang dilakukan dengan menggunakan mesin dialisis bagi menjalankan fungsi seperti ginjal manusia yang sihat. 

Dialisis diperlukan apabila ginjal kita tidak dapat lagi berfungsi dengan baik dan tahap kerosakan ginjal telah mencapai 85-90%. Secara amnya, lebih kurang 30-40% pesakit diabetes yang mempunyai penyakit buah pinggang akan mengalami kegagalan buah pinggang. 

Kebiasaannya ia mengambil masa selama 10 hingga 20 tahun dari masa penyakit diabetes itu bermula. Tetapi, jangka masa untuk buah pinggang gagal untuk berfungsi boleh dikatakan akan menjadi singkat jika terlambat membuat pengesahan mengenai penyakit diabetes yang dihidapi. 

Oleh itu, adalah penting untuk anda melakukan pemeriksaan secara kerap untuk mengesan penyakit diabetes seawal yang boleh dan ambil langkah-langkah pencegahan yang sebaik-baiknya. 

Proses dialisis biasa dilakukan untuk membuang sisa-sisa metabolisma dan lebihan cecair agar tidak berkumpul di dalam tubuh serta menjaga tubuh badan supaya sentiasa berada dalam keadaan yang seimbang.




Ikuti kisah seorang anak yang risau ayahnya kena Dialisis.



Kita ni, kalau ayah terlantar tak bermaya je susah hati kan? Orang lelaki ni nak cakap dia sakit susah, tapi bila doktor dah suruh dialisis, berpeluh rasa. Si anak usaha mencari vivix dan cuba beri ayahnya. Syukur ayahnya lebih bertenaga dan katanya boleh jalan-jalan kat luar. Kalau tak duduk rumah je tak larat. Dah mula berselera makan, dan muka nampak berseri. 


wasap : Farah 011 277 94946


No comments:

Post a Comment

Macam Mana Vivix Boleh Membantu Masalah Kesuburan?

Kalau bercakap tentang kesuburan, pastinya melibatkan kaum lelaki dan juga wanita. Kadang-kadang  masalah itu bukan hanya satu pihak je teta...