18 October 2018

5 Cara Untuk Pilih Sumber Protein Yang Baik Untuk Badan

Assalamualaikum

Cara Untuk Pilih Sumber Protein Yang Baik.


#1 sumber tumbuhan atau haiwan. 

sumber haiwan seperti daging merah mungkin mengandungi kimia yang merosakkan dan susah hadam.

protein tumbuhan seperti soya senang dihadam terutama untuk warga emas.

#2 kolesterol tinggi atau rendah?

protein tumbuhan mengandungi ZERO kolesterol.

#3 lemak tinggi atau rendah?

daging mengandungi transfat dan lemak tepu.

protein tumbuhan bebas dari semua itu

#4 GMO VS NON GMO

jenis GMO bermakna genetik sesuatu protein itu diubah, maka ia sangat bahaya untuk kesihatan.

ESP tidak diubah genetiknya kerana ia NON GMO.

#5 sumber asli atau proses?

sebaiknya ambil sumber protein yang asli, elak makanan proses kerana makanan yang diproses boleh kehilangan nutrien nya.


Bila anda tak mampu mencukupkan hidangan protein harian, boleh amalkan sumber serbuk protein berkualiti tinggi untuk bekalan asid amino dan kalsium terbaik untuk badan.

Jadi pilihan yang paling tepat untuk sumber protien yang selamat adalah dengan amalkan ESP Soy Protien Shaklee =)

Soya ESP Soy Protien ada 9 asid amino perlu yang mana tidak boleh dihasilkan oleh badan sampai bila-bila.. 

Ade jekk sumber 9 asid amino nie dalam ayam. Tapi korang pon tahu kan. Dalam ayam ade lemak dan kolestrol. Bila makan banyak, dah tentu laa korang akan dapat penyakit lain.. 


Selain itu, soya esp nie mudah diserap oleh tubuh badan berbanding dengan soya Non-GMO yang lain..








❤ Sharing With Love ❤

Kecik


ID 1116479

17 October 2018

Iini Pilihan Set Penyusuan saya..

Assalamualaikum


Pasti ibu-ibu semua idam untuk menyusukan bayi sehingga tempoh dua tahun kan.? Niat ini harus di terap dan buat amalan yang boleh membantu proses penyusuan sejak dari tempoh KEHAMILAN lagii.. 

Salah satu cara untuk banyakkan susu adalah dengan makan makanan penggalak susu seawal kita di sah kan hamil. 

Contoh nya, set milkbooster shaklee, kurma, halba, horlic. Pastikan apa yang diamalkan sesuai dengan keadaan sewaktu kita hamil. 

Tiada yang mustahil. Allah Maha berkuasa. Saya juga dapat menyusukan sehingga 2 tahun 4bulan walaupon saya masih bekerja ketika ituu.. 

Rasa seronok sangat... 

Antara kebaikan bagi Set Penyusuan nie :-


  • Atasi masalah sembelit
  • Bantu luka cepat sembuh
  • Jadikan badan sihat bertenaga
  • Tingkatkan imunisasi ibu dan baby
  • Atasi masalah susu sedikit
  • Mencantikkan kulit dan rambut
  • Bantu ibu untuk kembali ke berat asal





❤ Sharing With Love ❤

Kecik


ID 1116479


WhatsApp : 01127794946

16 October 2018

Kenapa DHA Penting Untuk Ibu Hamil & Menyusu

Tahukah anda berapa amount  DHA yang sepatutnya ibu perlu ambil semasa mengandung dan menyusu?

Ibu mengandung dan menyusu disarankan untuk mengambil sekurang-kurangnya 200mg DHA setiap hari.


Kenapa ianya sangat perlu?


Semasa bayi dalam kandungan,otaknya berkembang dengan sangat pesat berbanding fasa lain dalam perkembangan seorang individu.Masa inilah pentingnya asid lemak untuk menyokong pertumbuhan otak bayi.

Otak bayi, mata dan nervous system bayi berkembang semasa dalam kandungan dan tahun pertama selepas kelahiran. Keadaan ini terutamanya semasa hamil dan menyusu, ibu perlu mengambil DHA yang mencukupi untuk memastikan bayi berkembang dengan baik.












❤ Sharing With Love ❤

Kecik


ID 1116479

15 October 2018

5 Posisi Penyusuan Bagi Ibu Menyusu

Assalamualaikum

Menjadi seorang ibu yang menyusukan kena belajar posisi menyusukan dengan betul, supaya tidak berlaku puting payudara melecet atau luka.

Mendapatkan posisi yang sesuai akan membuatkannya mudah bagi anda untuk melekapkan bayi pada payudara anda.


Posisi Penyusuan Bagi Ibu Menyusu



Posisi Menyusukan Bayi Kembar :

memegang dua orang bayi dalam mana-mana gabungan posisi jika anda mempunyai anak kembar dan mahu menyusukan mereka serentak




Posisi Menyusukan Ketika Duduk :

memegang bayi di bawah ketiak

Posisi Menyusukan Ketika Baring:

berbaring dengan badan anda selari dengan badan bayi




Posisi Menyusukan Ketika Duduk :

memegang bayi merentasi paha anda, menggunakan tangan yang bertentangan dengan payudara yang dihisap oleh bayi




Posisi Menyusukan Ketika Duduk :

memegang bayi merentasi paha anda sambil menyokongnya menggunakan tangan pada belah yang sama dengan payudara yang dihisap bayi


Cari satu posisi yang sesuai untuk anda dan bayi anda, teruskanlah dengan posisi tersebut jika ibu dan bayi sudah selesa. Tetapi apabila bayi semakin besar dan anda sudah mahir, anda mungkin mahu menukar posisi. Ini bergantung kepada di mana anda berada dan apa yang anda lakukan ketika itu.

Posisi yang selesa dapat membantu bayi anda melekap dengan lebih baik. Proses penyusuan juga akan jadi lebih tenang dan damai . 

Semoga entry ini memberi ibu menyusu semua ilmu dan bermanfaat kepada ibu. Semoga penyusuan ibu semua dipermudahkan .








❤ Sharing With Love ❤

Kecik


ID 1116479



12 October 2018

Vitamin C Shaklee Ada "Pagar" Untuk Elak Pembaziran

Assalamualaikum

Setiap biji Vitamin C Shaklee ada Sustained-Release (SR) technology. Nampak kan tulis kat botol tu..

SR ni seolah-olah macam 'pagar'.

Kalau vitamin c yang tak ada SR maksudnya dia tak ada 'pagar'

'Pagar' ni fungsinya dia yang melepaskan 100mg Vitamin C setiap jam ke dalam darah.

Dalam 1 biji vitamin C Shaklee, ada 500 mg. Katakan kita makan sebiji pada pukul 1, maka sampai pukul 6 petang lah vitamin C masih dibekalkan ke dalam darah.

Jadinya, setiap masa sel-sel ada bekalan Vitamin C untuk bekerja dalam tubuh.

Best kan? Tiada pembaziran..



❤ Sharing With Love ❤

Kecik


ID 1116479


WhatsApp : 01127794946

5 Cara Untuk Pilih Sumber Protein Yang Baik Untuk Badan

Assalamualaikum Cara Untuk Pilih Sumber Protein Yang Baik. #1 sumber tumbuhan atau haiwan.  sumber haiwan seperti daging merah mungk...

Popular Posts