04 July 2018

Set Ibu Menyusu Shaklee

Assalamualaikum

Salah satu usaha untuk ibu-ibu mengekalkan kuantiti susu badan adalah dengan mengamalkan supplement.

Sebagai seorang yang mengamalkan Set Menyusu Shaklee sejak 2013, Kecik memang sarankan ibu-ibu lain juga amalkan Set ini..

Selain berfungsi untuk milkbooster, banyak khasiat yang boleh ibu dapat. Bukan setakat ibu sahaja, bayi juga dapat manfaat dan khasiat yang sama.



Kebaikan Set Menyusu Shaklee 


1. ESP Soy Protien

  • Menjadikan kulit muka cantik, halus,gebu dan berseri
  • Memekatkan susu ibu
  • Sebagai milk booster
  • Bantu hilangkan parut jerawat di muka
  • Memberi tenaga berpanjangan menjadikan badan semakin sihat dan kurang letih
  • Menganjalkan kulit dan menganjalkan kembali payudara yang kendur
  • Memberi rasa kenyang yang lama sekaligus membantu dalam pengurusan berat badan
  • Menyokong kesihatan imunisasi badan
  • Mengawal paras kolesterol
  • Menyokong kesihatan jantung dan prostat
  • Membantu penyerapan vitamin lain dengan lebih baik


2. Alfalfa Complex

  • Untuk ibu yang menyusukan bayi pula, alfalfa merupakan supplement penting utk boost penghasilan susu kerana mempunyai 1001 khasiat
  • Membantu dalam memekatkan susu dan menjadikan susu ibu lebih lemak berkrim
  • Sebagai agen detox. Melawaskan
  • Merawat keputihan



3. Ostematrix

  • Membekalkan kalsium yang cukup pada badan ibu dan baby
  • Sebagai milkbooster
  • Mengurangkan lenguh badan, lutut, pinggang, sakit sendi, simpul biawak, kebas otot, cramp kaki

Testimoni Mereka Yang Mengamalkan Set Menyusu Shaklee




[Nurul Hafizah Alias]

Salam sory kalu menyampuk tp saya nk share. Saya tak pernah susukan anak-anak saya yang pertama dan kedua sebab saya memang takde susu walau dah urut, minum air banyak dan makan pil. Tapi selepas diperkenalkan dengan Shaklee Set Menyusu Alhamdulillah susu dah mula keluar walau sedikit. Tapi saya nekad nak susukan baby jugak, saya buat marmet setiap 2 jam, biar sikit tapi buat. Finally sekarang Alhamdulillah baby dah 5 bulan hari ni fully 3 bulan breastfeed sebab baby kat NICU 52 hari so tak breastfeed plus susu tak banyak. Saya nekad nak susukan baby. Selain Shaklee kena gak minum air yang banyak dan makan nasi. Inshaa Allah ada rezeki baby. Walau dah lepas 2 bulan baby tak breastfeed ternyata susu tetap ada kalau rajin pam. Apa pun niat dan keinginan penting. Selamat mencuba.



Just nak share saya punya experiment selama sebulan ni berkenaan menambahkan susu badan. Ini apa yang saya buat dan hasilnya:

Makan Set Shaklee, Alfalfa 6 biji sehari. Akibatnya saya kena pam paling lewat 3 jam sekali, sebab susu teramatla banyak dan teramatlah lemak dan kuning. So kena rajin pam. Kalau malas kena block duct. Saya busy takde banyak masa nak pam time kerja
Makan Set Shaklee tapi tak amik alfalfa. Susu maintain tapi kurang lemak. Pam setiap 4 jam jugak. Menghadapi keputihan.
Tak makan Set Shaklee langsung, pam setiap 4 jam. Hasil sama banyak tapi badan amatlah penat dan stress
Makan Set Shaklee semua termasuk Alfalfa dan pertambahan ambil Kalsium dan Vitamin E. Badan segar, tak penat, susu bertambah-tambah banyak, pekat dan kena pam 3-4 jam jugak.
Tak makan Shaklee dan jarakkan waktu mengepam 6 jam sekali. Sekali pam dapat 15 oz. Dan akibatnya, bila pam back to normal 4 jam sekali susu dah kurang
Berdasarkan Experimen Saya Di atas, saya dah buat keputusan untuk masa depan saya dan anak. Saya menjalankan aktiviti No. 4 dan saya dah dapat memuntahkan semula peti ais saya. Saya percaya pada LEBIH BANYAK PAM, LEBIH BANYAK SUSU. Supplement adalah untuk menjaga kesihatan badan.


Pengalaman Kecik sendiri dengan Set Menyusu Shaklee, Kecik berjaya menyusukan anak Sulung : 2 tahun 4 bulan. Kini giliran Adik yang baru berusia 1 tahun 2 bulan. 

Jadi ibu-ibu apa tunggu lagi. Meh ikhtiar MilkBooster dengan Shaklee .


Sharing With Love

Kecik

ID 1116479

WhatsApp : 01127794946



No comments:

Post a Comment

Macam Mana Vivix Boleh Membantu Masalah Kesuburan?

Kalau bercakap tentang kesuburan, pastinya melibatkan kaum lelaki dan juga wanita. Kadang-kadang  masalah itu bukan hanya satu pihak je teta...