17 February 2017

Bacaan Tekanan Darah Mak Kembali Normal. Tiada Lagi Darah Tinggi. Yahooo.

Semalam dalam group, kami dapat berita gembira apabila salah seorang mak ahli kami bebas daripada darah tinggi. Wow.. Memang sungguh mengembirakan bila melihat orang tua bebas dari sebarang penyakit.

Sebelum bercerita panjang, meh kita baca dulu pasal Darah Tinggi ni. 



Darah Tinggi @ Hipertensi


Darah tinggi atau Hipertensi merujuk kepada tahap tekanan darah yang meningkat lebih tinggi dari tahap biasa secara kronik.

Tahap tekanan darah tinggi akan diukur sekurang-kurangnya 3 kali dalam keadaan rehat untuk mengesahkan bahawa seseorang itu mempunyai darah tinggi.

Tekanan darah tinggi boleh meningkatkan risiko serangan jantung dan strok.


Bacaan Tekanan Darah

Punca Darah Tinggi

Tiada sebarang kajian tepat tentang punca sebenar seseorang itu mendapat tekanan darah tinggi. Namun terdapat beberapa risiko yang boleh menjadi punca tekanan darah menigkat.

  • Faktor Usia . Risiko tekanan darah tinggi meningkat dengan usia.
  • Keturunan . Orang yang mempunyai ahli keluarga yang mengalami tekanan darah tinggi mempunyai risiko yang tinggi untuk keadaan yang sama.
  • Merokok . Merokok boleh meningkatkan tekanan darah pada masa yang sama merapatkan dinding arteri.
  • Berat badan yang berlebihan . Oksigen dan nutrien yang dibekalkan oleh darah akan diukur mengikut berat badan. Berat badan berlebihan akan memerlukan oksigen dan lebih banyak nutrien, jadi ia mengambil lebih banyak jumlah darah. Jumlah dagangan meningkat darah meningkatkan tekanan darah.
  • Kurang bersenam . Orang yang jarang bersenam mungkin mempunyai kadar jantung yang lebih cepat, jadi jantung perlu bekerja lebih keras. Kerja jantung lebih keras akan meningkatkan tekanan darah.
  • Garam . Kandungan garam dalam makanan yang tinggi boleh menyebabkan pembentukan cecair dalam badan, yang seterusnya meningkatkan tekanan darah.
  • Alkohol . Kandungan alkohol dalam minuman keras boleh mencetuskan kerosakan organ ke jantung.

Cara Mudah Kawal Darah Tinggi

Apa yang Pn Irene buat bila dapat tahu mak beliau salah seorang pesakit darah tinggi.?

Pn Irene telah membeli VIVIX untuk mak amalkan setiap hari. Mak Pn Irene menjalani pemeriksaan tekanan darah setiap 2 minggu di Hospital. 

Apa yang mengejutkan mak Pn Irene, tekanan darah beliau kembali normal selepas menngamalkan vivix.  

Lihat keputusan tekanan darah mak Pn Irene ⇓⇓⇓⇓


Selain daripada mengamalkan vivix, amalan gaya hidup sihat juga penting untuk memastikan supplement yang di amalkan berkesan dann juga sama-sama dapat membantu dalam mengawal tekanan darah kita.

Harus ingat, supplement bukan laa ubat utama yang menjamin kita sembuh daripada sebarang penyakit. Ia hanya membantu. 


Nak Cuba? Meh Wassup

Farah . 011 277 94946






No comments:

Post a Comment

Macam Mana Vivix Boleh Membantu Masalah Kesuburan?

Kalau bercakap tentang kesuburan, pastinya melibatkan kaum lelaki dan juga wanita. Kadang-kadang  masalah itu bukan hanya satu pihak je teta...