11 May 2016

Dapat Berjalan Tanpa Pedih Luka Eczema Lagi. Terima Kasih Vivix.

Ekzema ialah sejenis penyakit kulit yang menyebabkan radang, gatal, kering, mengelupas, kemerahan dan bersisik. Penyakit ini ada kaitan dengan tindakbalas hipersensitif pada bahagian kulit, iaitu organ terbesar pada tubuh manusia.

Kesan penyakit ini pada kanak-kanak boleh dilihat pada bahagian lutut, pelipat siku, atas punggung, buku lali, belakang telinga, muka dan kulit kepala, manakala pada orang dewasa, ia lebih ketara di belakang lutut dan pelipat siku.

Penyakit ini boleh dihidapi pelbagai lapisan umur, termasuk kanak-kanak. Biasanya ia lebih banyak dihidapi kanak-kanak berusia kurang dua tahun. Ekzema adalah masalah kesihatan yang ada kaitan dengan penyakit genetik (diwarisi dari ibu bapa).





Punca Ekzema

  • genetik
  • bahan kimia
  • faktor sekeliling / radikal bebas
  • alahan makanan
  • bahan pencuci yang tidak sesuai
  • perubahan hormon
  • stress

Sebenarnya most common cause eczema adalah daripada genetik family history asthma, dan pernah jugak ada eczema.


Perbezaan Kulit Normal Dengan Kulit Ekzema


Ciri-ciri Kulit Pesakit Ekzema

  • kekurangan lapisan pelindung di mana kurangnnya penghasilan lemak & minyak, gagal untuk mengekalkan kelembapan.
  • sel-sel juga ada jarak dan menyebabkan ia tak dapat nak kumpul air sebagai pelembap kulit. Seterusnya sebabkan kelembapan yang sepatutnya untuk kulit tu hilang dan dengan mudah membenarkan bakteria & bahan radikal bebas senang melepasinya.

Bagaimana Vivix Membantu Pesakit Ekzema.?


Vivix mempunyai 4 bahan utama yang tinggi antidoksidan . 



Ekzema perlu antioxidant yang tinggi untuk melawan segala radikal bebas yang boleh merosakkan sel kerana ekzema perlu antidoksidan ini untuk membina semula sel-sel yang tidak normal. Anggur muscadine pula mengandungi 2x ganda vitamin c.

Fungsi bioflavinoids yang ada dalam vivix, dia membantu cantikkan kulit kita dan juga support imun badan. Serta kurangkan keradangan juga.Haa kurangkan keradangan ni penting supaya kita dapat elak dari garu melampau.

Bila keradangan kurang, infection dan eczema pun mesti akan berkurang . Hasilnya kulit pun nampak cantik. 



Wassup For Order : Farah, 011 277 94946






1 comment:

  1. Bagusnya ada vivix yang merupakan anti radang yang boleh membantu merawat ekzema.

    ReplyDelete

Macam Mana Vivix Boleh Membantu Masalah Kesuburan?

Kalau bercakap tentang kesuburan, pastinya melibatkan kaum lelaki dan juga wanita. Kadang-kadang  masalah itu bukan hanya satu pihak je teta...