05 May 2016

Alhamdulillah lepas makan vivix,bacaan gula turun ,sudah boleh pergi surau dengar ceramah sebab rasa lebih cergas dari sebelum ini.

Diabetes merupakan penyakit yang sudah tidak asing lagi dalam kalangan masyarakat kita. Penyakit ini juga dikenali sebagai penyakit kencing manis. Diabetes banyak dideritai oleh orang tua namun tidak terkecuali orang muda. Penghidap diabetes makin dikenal pasti di kalangan dewasa berumur bawah 50 tahun dan selalunya di tahap teruk.

Penghidap diabetes mempunyai paras gula yang tinggi dalam darah . Sekitar 20.1% penduduk berumur lebih 30 tahun di Malaysia (Kajian Morbiditi Kesihatan Malaysia 2011) menghidap diabetes. Sayangnya, ramai yang tidak menyedari mereka adalah penghidap diabetes sehingga menjadi kronik dan mempunyai komplikasi jangka panjang.




Tanda Diabetes



  1. Jumlah air kencing yang dikeluarkan lebih banyak dan kerap kencing (Polyuria)
  2. Sering atau cepat rasa haus/dahaga (Polydipsia)
  3. Lapar yang berlebihan atau makan banyak (Polyphagia)
  4. Urin mengandungi paras gula yang tinggi  (Glycosuria)
  5. Berat badan turun mendadak
  6. Rasa kebas pada hujung saraf di telapak tangan & kaki
  7. Cepat penat dan lemah sepanjang masa
  8. Mengalami rabun penglihatan
  9. Luka lambat sembuh
  10. Mudah terkena jangkitan kuman terutama pada kulit.
Pesakit Diabetes boleh ambil Vivix untuk menurunkan paras gula di dalam darah. Anda boleh lihat kesan dari pengambilan vivix. Ia memperbaiki bukan sahaja pada sel, malah DNA pada sel tersebut.


Kebaikan Vivix kepada pesakit kencing manis



  • Menurunkan kepekatan gula di dalam darah
Pengambilan karbohidrat yang tinggi juga boleh meningkatkan kandungan gula. Polifenol yang terdapat dalam anggur muscadine berfungsi melambatkan penyerapan karbohidrat dalam darah dan seterusnya menghalang kepekatan gula dalam darah semakin meningkat.
  • Mencegah ‘insulin resistence’. 

Kegagalan sel badan memberi respon terhadap insulin merupakan punca utama diabetes. Di sini, resveraterol memainkan peranan dalam meningkatkan sensitiviti badan kepada insulin. 

Semakin tulen resveraterol, semakit tinggi sensitiviti. Bagusnya, vivix mencapai 98% tahap ketulenan resveraterol dan ia 10x ganda lebih baik dari resveraterol di dalam minuman yang lain.
  • Membantu mengurangkan kompilasi diabetes yang lain seperti mata kabur dan kebas saraf.
Nak share testimoni vivi. Bapa mertua saya ada sakit jantung dan diabetes. Sebelum ambil vivix, dia kurang aktif dan ada batuk-batuk. Alhamdulillah lepas makan vivix, dia punya bacaan gula turun dan sudah tidak batuk-batuk lagi. Mak mertua saya bagitahu, sekarang sudah boleh pergi surau dengar ceramah sebab rasa lebih cergas dari sebelum ini. Padahal sebelum ini tak larat hendak pergi suarau.

1 comment:

  1. Bahaya kalau diabetes tak dirawat dengan baik. Amalan pengambilan vivix akan bantu turunkan paras gula dalam darah.

    ReplyDelete

Macam Mana Vivix Boleh Membantu Masalah Kesuburan?

Kalau bercakap tentang kesuburan, pastinya melibatkan kaum lelaki dan juga wanita. Kadang-kadang  masalah itu bukan hanya satu pihak je teta...