02 May 2016

7 Khasiat Resveretrol Yang Ada Dalam ViViX Yang Orang Mahu Rebut



Resveretrol adalah satu kompaun yang dijumpai dalam tumbuhan seperti Polyganum Cuspidatum dan Anggur Merah. Ia biasanya digunakan oleh tumbuhan untuk mengawal dari serangan parasit atau serangan persekitaran yang merosakkan. Kiranya ia satu antioksidan untuk melindungi diri.
Jika kita ambil makanan yang mengandungi resveretrol, maka kita juga akan mendapat manfaat perlindungan diri juga. Resveretrol ni banyak khasiat tau. Dan ia menjadi pilihan ramai orang untuk mengekalkan kesihatan.

Khasiat Resveretrol

#1 : Sangat bagus Untuk Kesihatan Kardiovaskular


Kalau sebut kardiovaskular, pasti kita teringatkan jantung kan. Betullah tu, ia sangat bermanfaat untuk kesihatan jantung. Serangan Jantung adalah pembunuh nombor 1 di Malaysia. Makan tanpa bersenam, akan menyebabkan arteri tersumbat seterusnya boleh jadi darah tinggi dan jantung.
Resveretrol boleh mengelakkan penyumbatan pada arteri/ salur darah kita. Dia elakkan penyumbatan berlaku seterusnya mengelakkan dari kita terkena serangan jantung.

#2: Resveretrol Mampu Menghalang Pertumbuhan Sel Kanser

Dalam satu kajian yang dijalankan di Perancis, resveretrol ini mampu menghalang pertumbuhan sel kanser dan ia boleh dikatakan sebagai agen anti kanser yang tidak ramai orang tahu.

#3: Resveretrol Mampu Menjaga Kesihatan Mata

Resveretrol mampu menyeimbangkan proses angiogenesis iaitu satu proses pertumbuhan kapilari darah yang baru. Jika pertumbuhan ini tidak normal iaitu terlalu banyak atau terlalu sedikit, ia boleh menyebakan kerosakan pada penglihatan.

#4: Perangsang Testosterone

Testosteron adalah hormon seks lelaki. Bermula usia 30 an hormon ini akan semakin berkurangan. Jadi dengan menambahkan hidangan resveretrol dalam pemakanan harian boleh membantu masalah lelaki ini.

#6: Ketajaman Mental

Resveretrol ini berupaya meningkatkan blood flow ke otak anda. Bila darah lancar ke otak, maka ingatan akan semakin tajam dan cergas.

#7: Awet Muda

Kaum Wanita mesti amalkan Resveretrol ni kerana ia adalah agen antioksidan yang sangat power! Ia berupaya menjaga sel badan dari kerosakan.
Dalam satu landmark study yang dijalankan di Universiti Harvad, sekumpulan tikus diberi makanan yang tinggi lemak dan dalam masa sama diberi resveretrol. Hasilnya kumpulan tikus itu hidup 30% lebih lama dari tikus yang tidak mengambil resveretrol, malah tidak mempunyai penyakit kronik.
Resveretrol ini boleh melindungi salur darah dari teroksida dan rosak. Proses pengoksidaan ini boleh menyebabkan penuaan yang cepat.
Belian Online Guna Kad Kredit/Debit
(Ikut sahaja langkah yang diberi, web belian adalah selamat dan dilindungi (https :Hyper Text Transfer Protocol Secure (HTTPS) is the secure version ofHTTP, the protocol over which data is sent between your browser and the website that you are connected to)
Nak lebih mudah.? Wassup Farah : 011 277 94946

No comments:

Post a Comment

Macam Mana Vivix Boleh Membantu Masalah Kesuburan?

Kalau bercakap tentang kesuburan, pastinya melibatkan kaum lelaki dan juga wanita. Kadang-kadang  masalah itu bukan hanya satu pihak je teta...