16 June 2014

Set Berpuasa Shaklee

Persediaan Puasa Anda

Tips Elak Susu Ibu Sikit Sangat Semasa Berpuasa


Bulan puasa tinggal 12 hari lagi nak menjelma. Bagi ibu-ibu yang masih menyusukan bayi anda mesti takut susu kurang. Anda cepat letih dan lesu.
Di sini,Dila nak share cikit cara - cara yang boleh ibu-ibu sekalian buat. InsyaAllah dapat membantu.

 1.Jangan Risau  
Bila kita sentiasa fikir yang kita tidak mampu lakukan,secara automatik mengasilan susu kita juga akan terjejas... Jadi fikir secara positif.. Yakin yang menghasilan susu anda akan seperti biasa.. 

2.Mengamalkan pemakanan seimbang 
InsyaAllah pengeluaran susu badan tak jatuh mendadak. Walaupon di bulan puasa,makan juga perlu dijaga. Pemakanan Sewaktu berbuka dan sahur. Jangan main belasah jek.. Ingat,puasa 30 hari...Ambil makanan berkhasiat.Perbanyakkan makanan penambah susu seperti kurma, kucai, sawi, soya dan lain-lain

3.Minum air putih
 Banyakkan Minum air putih ketika berbuka dan sahur 3 liter sehari

4.Puasa Sunat
Buat puasa ganti atau puasa sunat bagi melatih pengeluaran susu supaya tidak terkejut apabila anda sedang berpuasa kelak

5.Supplement Tambahan
Supplement ibu menyusu yang membantu sebagai milk booster dan meningkatkan kesihatan 
  • ostematrix
  •  vitalea
  •  b complex
  • vita-c 
  •  alfalfa complex
6.Zikir dan Doa
Akhir sekali usaha yang paling penting dalam segala hal adalah banyakkan berdoa dan berzikir kepada 
Allah s.w.t .. Minta lah pertolongan dari-NYA. InsyaAllah,jika ingat DIA. DIA juga akan ingat kita.


Sebenarnya sangat berbeza keletihan ibu menyusu berbanding ibu yang tidak menyusukan. Ibu menyusu lebih cepat letih dan lapar disebabkan penggunaan kalori sebanyak 500 kalori setiap kali menyusukan bayi dan mengepam susu badan.

Sebab itulah performance drink shaklee dan ESP shaklee sangat membantu menangani masalah pengeluaran susu ibu jatuh merudum semasa berpuasa.

Anda Ada Gastik.? Boleh Puasa Ke.?

Jawapan nya
Boleh.

 4 punca utama gastrik:

1. Gemar mengambil makanan yang pedas 
Apatah lagi yang suka menelan biji cili! Makanan yang pedas sukar diproses oleh perut. Ia juga menyebabkan perut untuk merembeskan asid dengan lebih banyak untuk mencernakan makanan tersebut....

2. Suka makan Asam
 Asam adalah makanan yang berasid. Sesetengah orang gemar menjadikan asam masin sebagai jajan / kuluman apabila terasa mengantuk sewaktu di pejabat, ketika memandu dan sebagainya. Kandungan asis yang tinggi merangsang perut untuk turut mengeluarkan asid dengan lebih banyak.

3. Makanan berlemak/ berminyak 
 Kebanyakan masakan di Malaysia adalah terdiri daripada kategori ini. Contohnya lauk bertumis, makanan pedas ataupun sambal. Makanan yang berlemak & berminyak adalah sangat sukar untuk dihadam, justeru menjadi salah satu daripada punca gastrik.

4. Tekanan / Stress 
 Walaupun ia tidak dilihat 'berkadar terus', namun orang yang stress kebiasaannya akan makan dengan banyak, kerana kononnya makanan boleh menghilangkan stress yang mereka tanggung.  Akibatnya, perut akan merembeskan asid dengan lebih banyak secara tidak langsung kita akan jadi cepat lapar.


Tips Ketika Berpusa

1. Elakkan bersahur atau berbuka dengan makanan yang pedas, berminyak, berlemak atau mengandungi asid yang tinggi seperti daging lembu, burger, sosej, makanan bergoreng seperti nugget, kentang goreng dan sebagainya.

2. Elakkan meminum minuman yang terlalu masam seperti air asam boi atau jus oren yang terlalu masam.

3. Elakkan meminum susu untuk berbuka puasa khususnya. Kerana susu adalah makanan yang berasid.

4. Makan makanan yang mengenyangkan untuk tempoh yang panjang seperti oat, gandum, muesli atau cornflakes sewaktu bersahur. Ini akan membantu anda berasa kenyang untuk tempoh yang lebih lama pada siang hari.

5. Minum air masak dalam kuantiti yang banyak pada waktu malam dan waktu bersahur supaya perut anda tidak merembeskan lebih banyak asid.

Supplement Tambahan Untuk Pesakit GAstrik 

1. ESP
 Penghidap gastrik tidak digalakkan meminum susu. Namun, memerlukan sumber makanan tambahan yang mudah hadam dan mengenyangkan serta dalam masa yang sama memberikan tenaga untuk berpuasa. ESP mampu 'melapik' perut anda agar kenyang dalam jangkamasa yang lama.
2. Omega Guard 
 Menghalang saluran perut & usus daripada terkena ulser.
3.Peppermint Ginger Plus 
Membantu pencernaan dengan merangsang pengaliran cecair pencernaan semulajadi.
4.Alfalfa Complex 
 Mengurangkan kadar keasidan & inflamasi bagi mengelakkan rasa pedih perut.
5. Carotomax 
 Memelihara membran mukosa perut & usus.



Kelebihan Set Berpuasa Shaklee
1. MEAL SHAKE SHAKLEE
Membekalkan multivitamin yang dieperkaya dengan protein lengkap dengan 9 jenis asid amino, kalsium, magnesium dan vitamin D untuk keperluan minda, tumbesaran serta untuk tulang dan gigi yang sihat.Sebagai milk booster ibu menyusu.

2. PERFORMANCE DRINK SHAKLEE
Minuma isotonik semualajadi rendah sodium dan gula. Mengawal  dan mengurangkan kehilangan bendalir yang menyebabkan tubuh cepat letih dan mengelakkan penyahhidratan. Juga mengekalkan kelembapan kulit.

3. ESP
Membekalkan LONG LASTING ENERGY. Mengurangkan rasa lapar keterlaluan. Sebagai Milk Booster bagi ibu menyusu. Mencantikkan walaupun tak bermekap sakan semasa berpuasa. Diperkaya dengan kalsium untuk mengurangkan keasidan soya. Jadi mengurangkan risiko serangan gastrik bagi pesakit gastrik ketika berpuasa


Set berpuasa shaklee juga rendah glisemik, sodium dan kolestrol membuatkan set Migthy Tripple Gem ini sesuai dinikmati oleh pelbagai golongan umur, pesakit-pesakit kanser, penghidap gastrik, anak-anak yang baru belajar berpuasa dan juga sangat-sangat sesuai dinikmati dikala anda lambat bangun tidur tak sempat nak masak atau makan sahur.


No comments:

Post a Comment

Macam Mana Vivix Boleh Membantu Masalah Kesuburan?

Kalau bercakap tentang kesuburan, pastinya melibatkan kaum lelaki dan juga wanita. Kadang-kadang  masalah itu bukan hanya satu pihak je teta...