18 January 2017

Keistimewaan Anggur Muscadine Yang Ada Dalam Sirap Merah Shaklee

Hari ini Farah nak cerita bertapa istimewanya Anggur Muscadine yang ada dalam Vivix. Anggur Muscadine dari segi rupa bentuk memang besar dari biasa. Lebih kurang sebesar bola golf.

Isi dia juga lebih tebal dan tahan lasak dalam keadaan cuaca yang teruk pun anggur ini boleh hidup. Kalau jenis anggur biasa, ia boleh mati kalau cuaca tak elok.




Keistimewaan Anggur Muscadine


[Photo]

Dari segi kromosom, dia ada lebih ye 20 pasang. Anggur biasa cuma 19 pasang je.

Bila dah lebih maknanya segala keistimewaan dia pun lebih juga nutrien lebih, malah semua kebaikan pun lebih.


Anggur Muscadine sahaja yang mempunyai Asid Alegik di dalamnya. Jenis anggur lain takde.

Fungsi Asid Alegik menghalang sel kanser itu dari merebak dan akan membuatkan sel kanser itu bunuh diri. 


Secara analoginya lebih kurang begitu ye, kitaran sel kanser itu tidak akan jadi nak habiskan kitaran hidup dia. Kira kitaran kehidupannya tidak lengkap @ tidak sampai ke tahap untuk membiak. 


Anggur Muscadine mempunyai 5x lebih fiber daripada anggur biasa. Sangat bagus bagi mereka yang mempunyai  masalah penghadaman, sembelit, elok amalkan vivix. Yang nak kurus pon boleh amalkan vivix ye..


Anggur Muscadine mempunyai kandungan vitamin c yang tinggi. Maknanya kalau tidak ambil supplement Vitamin C juga tidak mengapa, kerana vivix mempunyai kadar vitamin c yang tinggi.

Tetapi kalau nak amik juga vitamin c lain boleh je, tiada masalah kerana pengambilan vitamin c ini membantu dalam penghasilan kolagen supaya kulit akan menjadi  anjal.


Anggur Muscadine mempunyai kadar yang lebih Antioksidan. Ada 88 jenis Antidoksidan. Jenis anggur biasa kadar antioksidannya dalam 40+ .

Bila lebih antioksidan maka daya tahan pada radikal bebas lebih tinggi. Radikal bebas ini yang boleh bagi macam-macam jenis penyakit kepada kita.

Lindungi badan dengan antioksidan tinggi dapat membantu kita dari menghidapi penyakit-penyakit kronik.

Terutama bagi mereka yang sudah mempunyai sejarah keluarga ada sakit kronik.



16 January 2017

Set Ibu Hamil Shaklee

Set Ibu Mengandung atau Set Ibu Hamil Shaklee ini terdiri dari Vitalea, B Complex, Vitamin C, Ostematrix dan juga Omega Guard. Ini adalah set asas yang wajib diamalkan oleh ibu mengandung yang mahu menjaga kandungan dari awal.

Bila kita buat pemeriksaan di klinik @ hospital, doktor juga akan bekalkan kita dengan vitamin yang bagus untuk kehamilan bagi menjamin kesihatan ibu dan bayi.

Suka di sini Farah jelaskan tentang kelebihan Set Ibu Hamil Shaklee . 


Manfaat Set Hamil Shaklee


set ibu mengandung shaklee

Set Ibu Hamil Shaklee


#1 Vitalea

Multivitamin yang mengandungi zat besi. Zat besi amat diperlukan untuk menghasilkan sel-sel darah merah. Sel darah merah ini membentuk hemoglobin yang berfungsi menghantar oksigen ke seluruh badan.

Ibu hamil yang menghadapi masalah hb rendah sangat perlu mengambil zat besi. Bila kekurangan oksigen, bayi dalam kandungan juga akan terjejas keperluannya. Sebab itulah bekalan zat besi adalah wajib pada saat kehamilan.

#2 Vitamin C

Untuk kesihatan gusi dan gigi semasa hamil dan untuk menyokong pembentukan kolagen dalam badan. Vitamin C juga sangat diperlukan untuk membantu penyerapan zat besi secara optimum. Gabungan vitalea dan Vitamin C adalah sangat serasi diambil bersama-sama.

#3 B Complex

Mengandungi asid folik yg sgt diperlukan oleh ibu untuk elakkan anak dari kandungan mengalami kecacatan tulang belakang. Ibu hamil perlukan 400mcg asid folik sehari untuk bantu mengurangkan risiko bayi dengan kecacatan tube neural. Kecacatan saraf tulang belakang boleh menyebabkan kematian bayi. Ia juga boleh mengurangkan masalah MORNING SICKNESS!

#4 Ostematrix

Sumber kalsium, vitamin D dan magnesium untuk menjaga kesihatan tulang ibu. Semasa hamil sumber kalsium sangat diperlukan untuk pertumbuhan bayi dalam kandungan.

Masa ini keperluan kalsium sangat kritikal dan jika ibu tidak cukup bekalan kalsium, bekalan kalsium yang tersimpan dalam badan ibu akan digunakan sehingga boleh menyebabkan kerapuhan tulang di masa depan.

#5 Omega Guard

Kandungan DHA dalam Omega Guard sangat bermanfaat untuk otak bayi. Bayangkan di awal kehamilan otak bayi menjalani pertumbuhan yang sangat pesat dan sudah tentu dengan memaksimakan bekalan DHA dalam pemakanan harian membolehkan ibu tersenyum lega kerana manfaat dapat disalurkan pada bayi anda.


Semua ibu mahukan yang terbaik untuk kesihatan dan perkembangan otak bayi bukan? Siapa tidak mahukan anak pintar dan cerdas.



Testimoni Pengguna Set Hamil Shaklee


set ibu hamil shaklee

“Pengalaman saya mengandung 9 bulan di bulan puasa tahun lepas..waktu selepas sahur saya amek Vitalea, B complex & Vit. C..Alhamdulillah segar dan kuat sampai buka puasa.”





Wassup 011 277 94946


⇊⇊  KLICK ⇊⇊







13 January 2017

Miliki Kecantikan Luar Dan Dalam

Hari ini Farah nak bercerita pasal kecantikan. Hah.. bila sebutan kecantikan, memang tak boleh berpisah dengan wanita. Siapaje yang tak nak cantik.. Betul tak.? 

Kecantikan ini bermula dari dalaman. Bila dalaman kita sihat, maka sel-sel yang akan tumbuh pada kulit luaran juga akan sihat. Maka terhasillah kulit yang sihat dan juga cantik.. 

Jangan luaran je yang cantik, tapi hakikatnya, dalaman kita tidak sihat.. Kebanyakkan Set Kecantikan yang ada di jual di pasaran menggunakan bahan kimia yang boleh merosakkan sel kulit kita. Bukan bahaya untuk luaran jek, malah boleh merosakkan sel-sel dalaman kita.

Jadi, korang kena laa pilih yang bebas bahan kimia. Guna lah product yang semulajadi. Lambat nampak kesan tapi selamat untuk jangka masa panjang.. 

Image result for set kecantikan shaklee

Set Kecantikan Shaklee

Set kecantikan shaklee terbahagi kepada 2 iaitu Set Kecantikan Luaran & Set Kecantikan Dalaman

Bagi Set Kecantikan Luaran Shaklee ada Set Pencuci Muka NutriWhite & Set Pencuci Muka Enfuselle.

Bagi Set Kecantikan Shaklee Dalaman, anda boleh pilih Set Shaklee yang sesuai dengan masalah anda..

Set Pencuci Muka NutriWhite Shaklee


Set Kecantikan Muka NutriWhite ini sesuai bagi mereka yang mempunyai masalah kulit berminyak di T Zone & tidak sensitif . Kulit muka normal dan juga tidak mempunyai masalah jerawat yang teruk. 

Image result for set kecantikan shaklee

Set Pencuci Muka Enfuselle Shaklee


Set Pencuci Muka Enfuselle Shaklee ini sesuai bagi anda yang mempunyai masalah kulit muka sensitif, berminyak dan masalah jerawat yang teruk. 


Image result for set kecantikan Enfuselle

Image result for set kecantikan Enfuselle

Set Kecantikan Dalaman Shaklee

Ini adalah antara product yang anda boleh pilih untuk penjagaan kecantikan dari dalaman.. Pilihan ini bergantung kepada bajet anda dan juga keperluan anda. 

Image result for set kecantikan


Testimoni Set Kecantikan Shaklee


Image may contain: 1 person, text

best ... kalau 2 minggu lepas, pegang muka jek mesti rasa timbul-timbul jerawat.. itu yang mula nak picit.. Lepas 2 minggu minum ESP , geram sebab cari jerawat tak timbul... Habis semua kecut..


Image may contain: 1 person, text

Image may contain: one or more people and text

Dila guna cleanser,toner,daily cream n overnight cream... 
Mmg best... kulit muka dila jenis berminyak di T zone n kering n kusam di pipi... tapi lepas pakai 4 jenis ☝☝ memang terbaik... T zone dah xberminyak, pipi dah xkering n kusam. Dila jenis tgn gatal bila ade rase jerawat nak tumbuh.. bila pecahkan, kulit akan tinggal kan kesan hitam... skrg dah xde dah kesan tuu.. Rase lembut jekk kulit muka lepas cuci muka dengan cleanser... Amik air sembayang pon segar jekk muka... 💞 NutriWhite ..




FARAH : 01127794946





11 January 2017

Punca Kanser Darah ( Leukemia ) Boleh Berlaku

Leukemia merupakan sejenis kanser darah yang berasal dari sum-sum tulang. Sum-sum tulang merupakan satu organ penghasilan darah yang terdapat di dalam kesemua tulang dalam tubuh badan manusia. 

Sel-sel leukemia merupakan sel kanser yang luar biasa dan berupaya membiak dengan cepat serta hidup lebih lama bebanding sel-sel darah yang normal. 

Sel-sel leukemia mampu menghapuskan fungsi sum-sum tulang dan menghalang penghasilan sel-sel darah yang normal.

Image result for leukemia

Jenis-Jenis Leukemia ( Kanser Darah )

  • lymphocytic leukemia (ALL)
  • chronic lymphocytic leukemia (CLL)
  • acute myelocytic leukemia (AML)
  • chronic myelocytic leukemia (CML)

Punca Leukemia Boleh Berlaku

Leukemia boleh terjadi apabila berlaku kerosakan yang penting dalam bahan genetik sel itu. Kebiasaannya punca kerosakan itu tidak dapat dikenalpasti tetapi kesannya dapat dilihat dengan jelas menggunakan teknologi yang canggih.

Antara punca lain yang boleh berlaku adalah :

  • sering terdedahan kepada radiasi
  • pengambilan ubat “chemotherapy” pada masa yang lampau
  • terdedah kepada bahan kimia tertentu contohnya benzene
  • dilahirkan dengan penyakit genetik tertentu

Rawatan Bagi Pesakit Leukemia

Pesakit leukemia akan menjalani rawatan awal untuk mengenal pasti tahap kesihatan pesakit dan jenis kanser barah ( leukemia ) itu sendiri. 

Kebiasaannya pesakit akan menjalani rawatan kimoterapi atau radioterapi atau pemindahan sum-sum tulang.

Rawatan ini adalah untuk menghapuskan sel-sel leukemia dan membenarkan sel-sel darah yang normal pulih kembali.

Selain itu, pesakit boleh mengamalkan minum sirap merah shaklee ( VIVIX ) .
Mengambil vivix semasa proses pemulihan dapat baiki sel-sel darah yang rosak 

Namun, vivix bukan penyembuh tapi membantu beri tenaga pada sel dan memberi perlindungan pada sel .

Bagaimana Vivix Bertindak

Bahan-bahan yang terkandung dalam VIVIX bersifat semulajadi dan bertindak sebagai agen antioksidan terbaik untuk badan kita.


cara sembuhkan kanser darah leukimia dengan vivix

  • membaiki dan melindungi sel DNA.
  • kesan positif terhadap pengawal genetik.
  • memberikan tenaga kepada sel.
  • melambatkan penghasilan AGE protein.


Hubungi Farah untuk dapatkan Stok VIVIX anda : 01127794946 



↧↧↧↧ Klcik di bawah untuk dapatkan info lanjut tentang VIVIX ↧↧↧↧


09 January 2017

Awas Jika Anda Buang Air Besar Kurang 3 Kali Seminggu

Sembelit berlaku apabila seseorang membuang air besar kurang tiga kali seminggu.

Sifat najis akibat sembelit tidak semestinya bersifat keras, kering dan berketul. Ramai penghidap sembelit perlu meneran bagi mengeluarkan najis tersebut.

Sembelit menyebabkan penghidap berasa tidak puas buang air besar, perut membuncit atau sakit perut.

Sering sembelit boleh menimbulkan menyebabkan beberapa simptom seperti bau mulut dan tubuh yang tidak menyenangkan, selain sukar menumpukan perhatian, mengantuk, malas, lesu kronik, artritis, hilang selera makan, sakit kepala dan masalah kulit.

Sering sembelit dan tidak di rawat secara sempurna akan menyebabkan pengambilan makanan berkhasiat menjadi kurang bernilai.

Toksin yang ada dalam aliran darah akibat sembelit menimbulkan beban kepada organ hati untuk menjalankan detoksifikasi secara berkesan. Hasilnya nutrien tidak dapat sampai kepada sel yang memerlukannya.

Sembelit juga menyebabkan bahan bertoksik tidak dinyahkan daripada tubuh dengan sempurna.


Kerap sembelit boleh menyebabkan pembentukan kanser usus besar. Ia dikaitkan juga dengan pembentukan diverticulosis (kantung terbentuk pada dinding kolon tanpa berlaku keradangan) dan apendiks mengalami keradangan.

Najis yang mengeras akibat sering mengalami sembelit menyebabkan ia mudah melekat pada dinding usus besar dan boleh menyebabkan usus tersumbat.

Sembelit Shaklee


Kurang minum air dan makanan tinggi fiber juga boleh menyebabkan sembelit. Amalan mengambil cuka epal/tamar juga membantu meredakan dan mencegah sembelit.

Selain itu, anda boleh mengamalkan product shaklee yang boleh membantu anda mengatasi masalah sembelit.



Kanak-kanak Berusia Seawal Setahun

Ibu-ibu boleh beri anak-anak yang mengalami masalah sembelit minuman MealShake Shaklee yang kaya dengan kandungan Fiber yang diperlukan tubuh badan.

MealShake ini boleh di campur dengan susu harian anak atau minuman kegemaran anak seperti milo. 

Bancuhan MealShake adalah dengan mengunakan air suam. Bancuh dengan air yang bersuhu panas boleh merosakkan nutrisi yang ada dalam MealShake.

Dewasa

Bagi orang dewasa pula, anda boleh mengamalkan HerbaLax , Alfalfa Complex , Ostematrix  dan juga Lecithin . 

Amalkan minum air masak sekurang-kurangnya 3 liter sehari akan membantu anda mengatasi masalah sembelit. 

Bagi Ibu Hamil pengambilan HerbaLax dan Alfalfa Complex tidak digalakkan. Ibu-ibu boleh ambil Ostematrix dan Lecithin untuk atasi masalah ini. 

Bagi Ibu Berpantang & Menyusukan, ibu-ibu boleh ambil Alfalfa Complex, Ostematrix & Lecithin . 

BAGI PESAKIT SLE, AUTOIMUN, G6PD, TALASEMIA TIDAK DIGALAKKAN MENGAMBIL ALFALFA DAN HERBLAX . 



Atasi masalah sembelit dengan segera : Farah 011 277 94946 .




↧↧↧↧↧  Klick Untuk Dapatkan Maklumat Lanjut ↧↧↧↧↧








 





06 January 2017

Hilangkan Jeragat Di Muka Bermula Dari Dalam Badan

Jeragat merupakan penyakit kulit yang tidak memberi kesan buruk kepada kesihatan tetapi ia menjadikan kulit kelihatan kusam dan kotor.  Jeragat bagaikan kesan degil yang sangat sukar untuk dihilangkan.

Walaupun jeragat merupakan sejenis penyakit kulit yang tidak merbahaya, penggunaan kaedah rawatan atau perlakuan fizikal sepperti mengutil dan mencabut jeragat ini boleh menyebabkan luka, berdarah dan bernanah di kawasan yang bermasalah. 


Punca Jeragat Di Muka


Cahaya Matahari


  • Cahaya matahari mengandungi sinar ultraviolet A dan B yang boleh menyebabkan kerosakan sel kulit kita. Kesan sinar UV ini bukan sahaja menyebabkan jeragat malah boleh menyebabkan kanser kulit.

Kehamilan


  • Bagi anda yang pernah hamil tentu biasa mengalami banyak masalah kulit ketika hamil. Antaranya kegatalan, kulit pecah, jerawat, ekzema dan jeragat. Bagi sesetengah ibu, masalah kulit ini akan pudar dan hilang selepas bersalin. Tetapi ramai juga ibu yang terus mengalami masalah ini termasuk jeragat.

Hormon Tidak Stabil


  • Kajian menunjukkan hormon tidak stabil seperti membuat rawatan hormon mengandungi estrogen atau progestron, menjadi punca masalah jeragat.

Pengambilan Ubat-ubatan


  • Ini merupakan punca jeragat yang jarang benar kita sedari. Pengambilan beberapa jenis ubat boleh memberi side efek pada keupayaan kulit untuk merawat dan menghasilkan sel baru yang sihat dan aktif.

Pewangi


  • Bahan pewangi dan kosmetik boleh menyebabkan tindak balas photoxic merupakan juga salah satu sebab terjadinya jeragat.


Hypotiroid



  • Bagi pesakit hypotiroid, ini berlaku disebabkan paras hormon tiroid adalah rendah.



Jenis - Jenis Jeragat


Jeragat umumnya terbahagi kepada 3 jenis iaitu kepada tiga jenis iaitu: seborrhoeic keratoses, melasme dan skin tag. 


  • Seborrhoeic keratoses – disifatkan timbul seperti biji hitam atau tahi lalat hidup. 
  • Melasme – tompok hitam atau kelabu leper di bawah lapisan kulit. 
  • Skin Tag – daging lebih berwarna coklat atau kelabu yang kebiasaannya tumbuh pada bahagian ketiak dan leher. 

Set Jeragat Shaklee Boleh Membantu Anda


ESP:

  • ESP Shaklee membekalkan protein semulajadi dari sumber soya bukan GMO.
  • ESP mengandungi kandungan protein dan isoflavones yang bertindak serentak
  • untuk menghalang pertumbuhan sel tidak normal dan membaiki masalah jeragat.

GLA Complex:

  • Jeragat berlaku kerana terdapat masalah pada hormon. Oleh itu, pengambilan Gamma Lenolenic Acid (GLA) adalah amat penting. 
  • GLA Complex Shaklee mengandungi 2 kali ganda lebih GLA berbanding jenama lain di pasaran. 
  • Untuk menghilangkan jeragat pada, GLA Complex akan mengawal paras hormon estrogen & testosteron. Apabila hormon sudah stabil, masalah jerawat yang menjadi punca utama jeragat akan dapat diatasi.

Sustained Release Vita­C Plus:

  • Vitamin C Shaklee didatangkan dalam bentuk sustained release iaitu dilepaskan dalam badan secara perlahan­lahan sebanyak 100mg setiap jam untuk satu tablet bagi membolehkan vitamin C sentiasa berada dalam badan kita. 
  • Vitamin C sekiranya diambil secara berterusan terbukti akan mencerahkan kulit, melambatkan penuaan dan menyekat pembentukan jeragat. Kulit akan menjadi semakin cerah dan jeragat akan semakin memudar dan hilang.

Vitamin ­E Complex:

  • Vitamin E terkenal dalam berfungsi merawat pelbagai masalah kulit. Kandungan antioksidan yang tinggi adalah kunci untuk menghilangkan jeragat di wajah.
  • Mengambil 1 softgel vitamin E setiap hari mampu menghilangkan jeragat di wajah dan melambatkan penuaan. 
  • Selain itu, cara lain menggunakan vitamin E Shaklee untuk menghilangkan jeragat adalah dengan memecahkan softgel dan sapukan pada kawasan wajah yang berjeragat. Kaedah ini akan mempercepatkan proses menghilangkan jeragat di wajah di mana sel kulit yang rosak akan diganti dengan sel kulit yang baru.


Ayoohh.. Hilangkan jeragat anda agar sama-sama mempunyai wajah yang bersih dan berseri.. 

Wassup saya untuk tempahan : Farah . 011 277 94946

04 January 2017

Hapuskan Masalah Jerawat Anda Dengan Set Jerawat Shaklee

Masalah kulit berminyak dan berjerawat adalah perkara yang biasa bagi sesetengah individu. Ia disebabkan oleh hormon dan sel kulit kita yang bermasalah. 

Kelenjar minyak pada kulit yang mengeluarkan terlalu banyak minyak menjadi punca jerawat terhasil. Selain itu perubahan sel pada kulit juga menjadi punca jerawat keluar.



Ada pelbagai jenis rawatan dan cara untuk memulihkan jerawat ini. Antaranya adalah dengan mengamalkan supplement. Di sini FArah syorkan anda mencuba Set Jerawat Shaklee bagi membantu anda menyelesaikan masalah jerawat anda.




Bagaimana Set Jerawat Shaklee Bertindak Menghapuskan Jerawat



B-Complex : 


  • Menstabilkan hormon & mengurangkan stress yang boleh menganggu kulit dan menyebabkan jerawat.
  • B for Beauty! Kekurangan B-complex boleh menyebabkan kulit wajah kusam.
  • Bagus untuk kulit berminyak, whiteheads, blackheads, parut dan kulit kering.


Vitamin-C :


  • Menguatkan sel2 tisu dalam badan.
  • Membantu memulihkan sel2 kulit yang luka dan berjerawat.
  • Memainkan peranan penting dalam pengeluaran kolagen, yang membantu mencegah penuaan pra-matang. Kolagen adalah sejenis protein yang menyusun tubuh manusia. Kolagen adalah struktur yang terlibat dalam pembinaan tulang, gigi, sendi, otot dan kulit.



Vitamin-E : 



  • Bertindak sebagai agen anti-penuaan. Pengamalan vitamin E dalam kehidupan seharian menjadikan anda kelihatan awet muda.
  • Menghilangkan parut jerawat. Jadi kulit tampak lebih cantik, mulus dan berseri.
  • Membantu penyerapan oksigen dengan lebih baik.
  • Mencantikkan kulit dan menampakkan wajah lebih muda dari usia sebenar.



ENERGIZING SOY PROTEIN (ESP) :



  • Mengandungi 9 jenis asid amino penting yg tidak dapat dihasilkan oleh tubuh manusia. Hanya boleh diperolehi daripada makanan bagi pembentukkan sel2 kulit.
  • Sel kulit muka kita akan digantikan setiap 21 hari, jadi pengambilan protein yg berkualiti tinggi seperti ESP penting untuk memperbaharui -sel2 kulit dan menyingkirkan sel2 kulit mati. Menganjal dan melembutkan kulit muka.




GLA Complex 


  • Gamma-Linolenic Acid adalah asid lemak omega-6 di mana badan akan menukar kepada bahan untuk mengurangkan inflamasi (keradangan) [ Source : emedicinehealth ] 
  • Berdasarkan testimony pengguna, kulit mereka menjadi lebih lembab dan masalah jeragat juga berkurangan.


WASSUP FOR ORDER : FARAH : 011 277 94946

KETAHUI TIPS LANJUT RAWATAN JERAWAT DENGAN SHAKLEE





02 January 2017

Set Kolesterol Shaklee Membantu Menurunkan Paras Kolesterol Dalam Badan Kita

Gaya hidup, kesukaran mengawal diet seharian dan beberapa faktor lain membuatkan ramai dikalangan kita menghadapi masalah kolesterol yang agak tinggi. 

Sebelum saya bercerita lebih lanjut tentang set kolesterol shaklee , jom kita kenali apa itu Kolesterol.


Apa sebenarnya Kolesterol?


Kolesterol adalah sejenis komponen sterol yang penting dalam metabolisma serta penghasilan hormon.

Kolesterol bergerak sekali bersama aliran darah sebagai liporotein. Lipoprotein ini terdiri daripada lemak (lipid) yang diselaputi protein.


Kolesterol yang termendap di salur darah boleh mengakibatkan strok. Namun sebenarnya ketidakseimbangan kolesterol antara HDL dan LDL memberi lebih banyak kesan kepada kesihatan kita.


Jenis Kolestrol


Ada 2 jenis lipoprotein membawa kolesterol. Satu dipanggil LDL (low density lipoprotein) dan yg lagi satu dipanggil HDL (high density lipoprotein).

LDL dipanggil ‘kolesterol jahat’. Kenapa jahat? Sebab jika paras LDL tinggi, ia membawa kepada masalah pengumpulan kolesterol dalam arteri.

HDL pula dikenali sebagai ‘kelosterol’ baik. Ia membawa kolesterol dalam darah kepada hati, di mana hati akan menyingkirkan kolesterol dari arteri.

Jadi bukan semuan kolesterol kita kene buang ye. Ada juga kebaikan kolesterol ini.

Sel yang sihat sangat bergantung kepada HDL kerana HDL diperlukan oleh sel untuk bernafas, makan, berkumuh dan pelbagai fungsi metabolisma. Manakala LDL boleh merosakkan fungsi tersebut.

Tahap Normal Kolestrol Dalam Badan


Tahap kolesterol (total) yang normal lebih kurang 120-200 mg/dl, dengan HDL melebihi 40 mg/dl dan LDL kurang dari 130 mg/dl.

Kolesterol terlalu rendah atau terlalu tinggi boleh mengakibatkan masalah kesihatan jadi penting untuk menjaga kolesterol pada tahap yang sepatutnya.

Antara masalah yang sering berlaku ialah:
  
  • Strok
  • Serangan jantung
  • Penyempitan arteri
  • Darah tidak mengalir dengan baik


Cara Mengawal Paras Kolestrol


  • Mengawal Diet Harian – Kurangkan makan makanan yang mempunyai lemak tepu yang tinggi seperti makanan yang diproses. 

  • Lakukan Aktiviti Fizikal – Lakukan aktiviti fizikal seperti berjalan ke masjid, naik tangga, bersenam dan sebagainya supaya kolesterol jahat dapat dihapuskan.

  • Kawal Berat Badan - Mereka yang menghadapi masalah obesiti berisiko untuk memiliki kadar LDL yang lebih tinggi.Oleh itu, kawal berat badan agar anda tidak obesiti.

  • Hentikan Rokok Dan Alkohol - Kedua perkara ini sangat tidak bagus untuk kesihatan seperti mana yang kita semua tahu.. 

Set Kolesterol Shaklee Boleh Membantu Anda

Pengambilan supplement Shaklee secara konsisten akan dapat membantu anda. Namun, harus diingatkan bahawa suplemen bukanlah sesuatu ubat 'magic' yang boleh menjadikan anda sihat sekelip mata.


Set Kolesterol Shaklee


** Tekan di gambar untuk dapatkan gambaran Set Kolestrol Shaklee dengan lebih jelas.. **

Set Kolesterol Shaklee


B Complex – Vitamin B3 yang membantu menurunkan kadar kolesterol.

Garlic – Khasiat bawang putih merendahkan kadar kolesterol dan tekanan darah

Omega Guard – EPA dan DHA menurunkan kadar kolesterol ‘jahat’ LDL.

Vita-C – vitamn C menurunkan kadar kolesterol dan menguatkan dinding arteri.

Vita-E – vitamin E memperbaiki peredaran darah.




Hubungi saya Pengedar Shaklee Batu Pahat untuk dapatkan maklumat lanjut..  






Agen Vivix Shaklee Ready Stock Batu Pahat

Assalamualaikum. Anda mencari Agen Vivix Shaklee yang berhampiran dengan anda.? Pada yang berada di kawasan Batu Pahat, Sri Gading, Parit ...

Popular Posts