25 July 2018

Pilih Untuk Bisnes Secara Sambilan Adalah Yang Terbaik

Assalamualaikum

Dalam keadaan Ekonomi sekarang nie, ramai yang memilih untuk buat 2 @ 3 pekerjaan dalam satu masa. Baik lelaki mahupun wanita. Tak kira yang bujang, berkhawin, pelajar. Semua memilih untuk bekerja.

Bagi wanita yang sudah berkhawin, pasti pilihan untuk mencari side income adalah duduk di rumah kerana lebih mudah untuk menguruskan hal rumah tangga dan lebih jimat dalam urusan penjagaan anak. Hantar pengasuh lebih masa, perlu juga tambah duit kan...

Bisnes Online adalah pilihan utama kaum ibu. Tapi di katakan semua lah pilih bisnes online nie.. Orang beli barang pon lebih jimat dan selesa dengan belian online..



Sebelum buat bisnes online, Kecik nak share sedikit tips yang perlu kita amik tahu.

1. Bisnes Online Secara Part Time

Untuk permulaan bagi menyesuaikan diri, pilih bisnes yang boleh buat secara sambilan. 

Boleh mula dengan menjadi dropship sesuatu jenama. Kerja dropship mudah. Hanya perlu share jualan ke media sosial dan submit order ke owner. Kita tak perlu simpan stok dan tak perlu keluar untuk urusan pos.

2. Jangan Berhutang

Carilah online bisnes yang tidak memerlukan modal yang besar sehingga anda perlu berutang untuk memulakan bisnes tersebut.

Kang bisnes tak jalan, hutang tak habis bayar lagi.. Dah susahkan diri..

Buat pilihan yang bijak.

3. Testimoni Diri Sendiri

Untuk bisnes yang melibatkan produk penjagaan diri seperti kosmetik, supplement, ubat-ubatan. Seeloknya anda laa yang menjadi testimoni pertama kepada pembeli pertama anda. 

Anda perlu cuba produk tersebut, anda rasa sendiri kelebihan, keberkesanannya, anda benar-benar yakin, baru laa anda boleh pilih untuk buat bisnes produk tersebut.


Tak de laa nanti pembeli akan berkata "aiii awak yang jual, tapi awak tak cuba produk tuu, macam mana awak tahu berkesan" . Dah satu kerja nak menjawap. =)

Bisnes Shaklee adalah pilihan Kecik. Kerana apa, kerana tiada istilah goyang kaki untuk dapatkan income dalam Shaklee. 

Maksudnya, anda buat anda dapat. Sebesar mana usaha, sebesar itu hasilnya.. Dalam shaklee, walau beribu orang yang dah daftar di bawah anda, anda tetap perlu usaha mencari pembeli. Perlu promot jualan di media sosial, perlu hadiri kelas produk shaklee, perlu promot tentang bisnes ini.

Dah berribu yang daftar ahli shaklee di bawah anda tidak bermakna berribu income yang anda dapat hasil daripada usaha mereka. No No No... Seribu income downline yang mereka target, 3 kali ganda ribu yang anda perlu target. 

Ada juga dowline lebih banyak income daripada upline. Upline tak buat jualan lebih kann,.. Tak akan nak dapat income lebih.. Tak gituu..  

Itu laa yang Kecik suka pasal Shaklee.. =) Tak nak cite banyak laa.. Nak tahu, meh join..

Nak jadi Drophip Kecik.? Meh wasap >> NAK JADI DROPSHIP


No comments:

Post a Comment

Macam Mana Vivix Boleh Membantu Masalah Kesuburan?

Kalau bercakap tentang kesuburan, pastinya melibatkan kaum lelaki dan juga wanita. Kadang-kadang  masalah itu bukan hanya satu pihak je teta...