28 September 2016

Cara Cepat Untuk Hamil & Tips Mudah Hamil

Menjadi idaman setiap suami isteri selepas diijabkabulkan adalah untuk membina sebuah keluarga yang bahagia sehingga ke Jannah. Keluarga yang dilengkapi dengan tawa dan tangis anak-anak yang menghiasi kehidupan kita suami isteri

Namun semuanya bergantung kepada rezeki masing-masing yang telah ditetapkan oleh yang Maha Esa. Namun, kita juga perlu berusaha dan berdoa untuk mendapatkannya. Mesti diingat, Allah kan pandang pada kesungguhan kita.




Tips Meningkatkan Kesuburan Suami Isteri Agar Cepat Hamil



Lakukan hubungan intim pada waktu yang tepat


  • Pastikan anda tahu waktu subur anda. Ini kerana telur anda (Ovum) hanya akan aktif dalam masa 24 jam dari masa ia dilepaskan dari Ovari. 
  • Jadi ia perlu disenyawakan dalam tempoh itu. Manakala bagi suami pula, sperma yang aktif akan hidup selama 48 hingga 72 jam.

Elakkan stress


  • Selalunya pasangan yang lambat menimang cahayamata ni akan mudah tertekan. Terutamanya dari desakan keluarga kedua-dua belah pihak dan juga pandangan masyarakat.
  • Ini sepatutnya dielakkan kerana apabila anda stress, ia akan mengubah waktu subur anda, seterusnya mengubah waktu ovulasi (waktu telur dibebaskan dari ovari) anda. 
  • Bila ianya terjadi, adalah sukar untuk anda jangka waktu subur anda yang sebenarnya.
** Abaikan sahaja kata-kata mereka tu, anggap jela mereka sayang dan sangat prihatin pada kita. Berdoalah supaya Allah kurniakan ketenangan kepada kita.


Kekalkan berat badan yang sihat

  • Untuk mendapatkan zuriat, anda perlulah dapatkan berat badan yang ideal. Sekiranya anda terlebih atau terkurang berat badan pun akan menyumbang kepada lambatnya hamil. 
  • Lakukan senaman secara berkala dan kawal pemakanan, tapi jangan pula lakukan diet secara ketat ye. Ini kerana pemakanan yang sihat dan seimbang juga akan menyumbang kepada mudahnya untuk hamil.


Elakkan pengambilan kafein dan minuman beralkohol serta merokok

  • Ia akan mengurangkan kualiti sperma dan peluang untuk hamil. Alkohol apabila dimakan mewujudkan komplikasi dan kekal dalam aliran darah wanita. 
  • Kafein dan merokok juga mengurangkan penyerapan nutrisi dari darah dan menghadkan peluang untuk hamil. 
  • Sekiranya suami adalah seorang perokok, adalah sangat penting untuk mengambil lebih banyak makanan yang mengandungi Vitamin C.

Pengambilan Asid Folik

  • Pengambilan asid folik adalah cara terbaik yang dicadangkan kepada isteri untuk meningkatkan peluang anda untuk mempunyai bayi yang sihat. Ia boleh diambil sekurang-kurangnya dua atau tiga bulan sebelum anda hamil. 
  • Tahap zat besi dan kalsium juga perlu dijaga dan semua ini membantu untuk mengurangkan sebarang kecacatan yang mungkin berlaku pada janin dan juga menghasilkan baby yang sihat.

Banyakkan minum air

  • Apabila anda banyak minum air, ia akan membantu anda untuk melincirkan dan memudahkan tugas tisu-tisu dan organ-organ serta membantu nutrient diserap dengan sempurna.
  • Air juga pada masa yang sama mengeluarkan toxin dari badan kita.

Set Kesuburan Shaklee Boleh Membantu Anda





Set Kesuburan Suami Isteri

1.VitaLea with Iron Formula - 120 tablet
2. B-complex dengan Asid Folik – 120 tablet
3. Vitamin C – 180 tablet
4. GLA Complex – 60 capsule
5. Zinc Complex – 120 tablet
6. Vitamin E – 120 capsule

***************************************************

1.Vitalea with Iron Formula

- Ia membantu membekalkan vitamin penting dalam tubuh badan untuk mengoptimumkan fungsi badan dan bersedia untuk proses kehamilan.
- Dengan adanya Iron (Zat Besi) didalamnya, Vitalea sangat sesuai untuk isteri 

2. B-Complex with Acid Folic

- Asid folic sangat diperlukan pada awal kehamilan dan sebagai persediaan untuk hamil.
- Vitamin B12 yang ada dalam B-complex ini membantu membanyakkan sperma dan Vitamin B6 dapat membantu meningkatkan kesuburan isteri.

3. Sustained Release Vitamin C

- Bagi suami, Vitamin C ini akan membantu untuk mencegah penggumpalan sperma untuk menjadikannya bergerak lebih aktif
- Bagi isteri pula, ia akan membantu mengawal keseimbangan hormon, menguatkan sistem imunisasi dan meningkatkan kesuburan.
- Yang uniknya, Vitamin C ini akan dilepaskan secara perlahan-lahan dalam badan kita dan akan bertahan lebih lama dalam badan.

4. Vita-E Complex

- Vita-E Complex Shaklee ini mengandungi 400 IU Vitamin E, 39.4 mg grapeseed, 65 mcg selenium
- Pengambilan bersama-sama dengan Vitamin C dapat membantu lendir serviks untuk meningkatkan mobiliti sperma ke dalam faraj. Sekiranya anda mengalami masalah ‘kering’ ketika bersama memang patut ambil
-Vitamin E ni. Selain dari itu, suami yang mengambil 600 IU – 800 IU Vitamin E sehari mampu meningkatkan kiraan sperma mereka. Dengan kehadiran selenium, ia akan membantu meningkatkan kualiti air mani suami.
- Ia juga mampu meningkatkan kelestarian seksual dan tenaga dengan membekalkan oksigen yang lebih

5. GLA Complex

- Diperkaya dengan Vitamin E dan sunflower seed oil yang membantu menstabilkan hormon isteri.
- Ia juga membantu menghasilkan cecair kesuburan yang antara kebaikannya adalah membantu menyediakan “ruang” untuk sperma terus hidup dalam tiup falopio sehingga 5 hari
.

Semuanya berjumlah RM 476.00 tiada cas GST. Percuma kos pos..

Sekiranya anda juga ingin mencuba, boleh dapatkan Set Kesuburan Shaklee ini daripada saya. Saya akan bimbing anda cara makan yang tepat agar apa yang anda idamkan selama ini akan menjadi kenyataan. Wassup 01127794946



No comments:

Post a Comment

Macam Mana Vivix Boleh Membantu Masalah Kesuburan?

Kalau bercakap tentang kesuburan, pastinya melibatkan kaum lelaki dan juga wanita. Kadang-kadang  masalah itu bukan hanya satu pihak je teta...