12 July 2014

Tips Mencegah Penyakit Gout

Punca Gout

Sakit Gout berpunca daripada pembentukan kristal-kristal asid urik di dalam cecair sendi.  Ubat yang biasa doktor bagi boleh mengurangkan sakit gout dan keradangan, tetapi tidak boleh mengurangkan akar umbi got (asid urik).



Cara Mengelakkan Serangan Gout Kembali

Anda dinasihatkan lebih fokus pada penyingkiran asid urik daripada badan anda. Anda perlu mengamalkan pengambilan Air Alkali Ionik. Air Alkali Ionik adalah berlainan daripada air alkali biasa,faktor utama keberkesanannya adalah sifat "ionik" nya yang boleh menjadikan air itu lebih aktif dan senang untuk diserap oleh badan kita.Terdapat 2 cara untuk mendapatkan air alkali ionik ini. Sama ada dengan pengunaan Mesin Pengion Air @ dengan campuran unsur mineral cas. Anda boleh merujuk laman web berkaitan dengan produk MineralCas Jinliyuan untuk penerangan yang lebih lanjut.

Memandangkan kos pemasangan Mesin tinggi,Shaklee telah menghasilkan suplement yang boleh membantu anda mengatasi masalah Gout dengan harga yang anda boleh miliki.



Supplement Cadangan Shaklee

1.Alfalfa Complex 

Sumber Zat Makanan Semulajadi & Klorofil
Alfalfa merupakan pusat pengumpulan segala nutrien.  Akar tunjangnya yang mengunjur sedalam enam meter ke bawah mampu menyerap pelbagai zat dan mineral daripada mendapan di dalam tanah, sementeara daunnya mengumpul klorofil yang banyak melalui proses fotosintesis semulajadi.  Alfalfa mengandungi vitamin A, C dan E serta kalsium, potasium, fosforus dan zat besi

Alfalfa Complex merupakan satu Formulasi Shaklee Signature yang pada asalnya dibangunkan oleh Dr. Shaklee pada tahun 1950s.
•    Sumber semulajadi alfalfa.
•    Pil juga boleh dihancurkan dan dicampur ke dalam air

Produk ini mengandungi alfalfa (Medicago sativa). Individu yang menghidap lupus eritematosus sistemik perlu meminta khidmat rundingan pakar sebelum mengambil produk ini.

2.OmegaGuard

Asid Dokosaheksanoik (DHA) dan  Asid Eikosapentanoik (EPA) merupakan asid lemak 3 yang ditemui dalam ikan laut dalam. DHA dan EPA dipercayai mampu mengurangkan keradangan, menggalakkan fungsi otak, sistem saraf dan fungsi mata yang perlu diperolehi melalui pemakanan.

Shaklee OmegaGuardTM merupakan makanan tambahan yang mengandungi minyak ikan.  Satu hidangan OmegaGuardTM menyediakan 1000mg asid lemak omega 3  termasuk DHA dan EPA.



** Dengan mengamalkan dua supplement Shaklee ini, InsyaAllah ia dapat membantu anda untuk mengatasi masalah Gout anda.





Ais Dan Gout


sakit gaut
Sudah menjadi amalan biasa untuk meletakan bungkusan ketulan ais pada bahagian yang sakit untuk mengurangkan rasa sakit atau bengkak luka itu.. Anda boleh buat untuk luka seliuh,gigitan serangga,lebam tumbukan tetapi Bukan untuk Sakit Gout.

Gout berpunca daripada pembentukan kristal asid urik yang digelar "urate crystals" pada sendi-sendi yang mencetuskan serangann sel darah putih yang menyebabkan keradangan yang digelar sakit gout.
Pembentukan kristal asid urik ini adalah seperti proses pembekuan,semakin senang laa berlakunya proses pembekuan kristal tadi. Jadi Gout anda bukan semakin baik,malah menjadi semakin teruk dan agak sukar sembuh..





Hubungi saya untuk maklumat lanjut dan pertanyaan harga.
Farah
011-27794946(sms/whatsapp)

No comments:

Post a Comment

Macam Mana Vivix Boleh Membantu Masalah Kesuburan?

Kalau bercakap tentang kesuburan, pastinya melibatkan kaum lelaki dan juga wanita. Kadang-kadang  masalah itu bukan hanya satu pihak je teta...