07 February 2014

Set Berpantang Shaklee Pilihan Wanita Di Masa Kini









SET BERPANTANG

Hari nie nk share set yg kecik guna semasa berpantang dan menyusu...Saya operation mase bersalin sebab jalan xbukak.. Dan saya masih bf kan  bby hingga sekarang ( 1 Tahun 3 bulan ).Saya pulak  memang xsuka makan jamu dan Bau jamu..busuk.. Saya cari dalam internet produk berpantang yang tidak melibatkan jamu.dan akhir nya jumpa lah Set BErpantang SHAKLEE..Terus Beli.Setelah Cuba,kesan nya memang TERBAIK... Set ini jugak dapat kuruskan badan saya semula..sekarang berat saya 42kg..cuba lah produck nie..






Perbezaan mengamalkan jamu atau vitamin sewaktu dalam berpantang?


  • Jamu juga adalah sejenis makanan tambahan tetapi terdapat sesetengah kandungan jamu yang masih tidak dapat diketahui dengan lengkap. Badan kita akan mengambil masa yang agak lama menguraikan jamu berbanding vitamin. Dengan pengambilan air yang mencukupi, vitamin lebih mudah dan akan diserap dengan baik oleh badan.



  • Bagi ibu yang menyusu badan, adalah lebih baik tidak mengamalkan jamu kerana risiko untuk mendapat penyakit demam kuning atau jaundice adalah sangat tinggi. Jikalau ingin mengamalkan jamu pun hendaklah menunggu selepas 2 minggu bersalin. Berbeza dengan pengambilan vitamin yang boleh diambil sejurus selepas bersalin dan tiada risiko untuk penyakit jaundice.



  • Selepas bersalin, adalah amat penting untuk ibu-ibu mengamalkan makanan seimbang yang kaya dengan zat besi, zink, asid folik dan vitamin C. Ini adalah penting untuk membina sel darah yang telah banyak kehilangan semasa kelahiran dan juga menyembuhkan luka dalaman dan luaran. Maka, dengan pengambilan vitamin semasa dalam pantang dapat membantu proses penyembuhan luka dengan lebih cepat.


Apa pun, jamu atau vitamin, pilihan adalah ditangan anda. Pilihlah dengan bijak mengikut kesesuaian badan anda dan juga bayi anda.. .Bolehlah mencuba supplemen Shaklee!!!!

Apa keistimewaannya?

1. Ostematrik membantu mempercepatkan proses penyembuhan luka kerana adanya zink. Selain itu, ia membantu mengurangkan rambut gugur yang lazimnya dialami oleh ibu dalam pantang.

2. Alfalfa sebagai medium pelawasan semulajadi kerana ianya kaya dengan fiber. Bukan sahaja membantu pembuangan yang lebih mudah malah ianya adalah sebagai galagtague iaitu sebagai penggalak susu. Secara tidak langsung boleh membantu penghasilan susu badan yang lebih lancar.

3. Vitamin C  berfungsi memulihkan sel-sel badan, memberikan seri pada wajah si ibu yang pucat dan kurang berseri semasa dalam pantang.Vitamin C juga memainkan peranan penting dalam penghasilan kolagen yang dikenali boleh menganjalkan kulit.

4. B Complex dapat membantu menghindarkan stress pada ibu dalam pantang. Jangan sampai kita mengalami gila meroyan pulak dalam masa berpantang ini.

5. Vitalea  berfungsi sebagai multivitamin kepada ibu. Ibu berpantang akan rasa lebih bertenaga dalam menguruskan anak. Dalam berpantang pon ibu-ibu mahu kelihatan sihat dan cergas.

6. ESP mempunyai asid amino  penting yang tidak dapat dihasilkan oleh tubuh manusia ..Ia juga kaya dengan 5 sumber dan 4 sumber mineral. Tidak mudah rasa lapar.. JAdi dalam berpantang ibu-ibu boleh mengurangkan berat badan secara sihat dan bertenaga....

7.Lecitin adalah Kolina merupakan satu komponen asetilkolina neurotransmiter yang terlibat dalam penghantaran mesej ke otak dan sistem saraf.  Soya lecithin merupakan sumber utama kolina.
Lecithin Shaklee diperolehi secara semulajadi  daripada kacang soya. Setiap kapsul gel lembut menyumbang 530mg lecithin.

Untuk Tempahan Boleh Hubungi saya :-
                  Farah
 sms/call/whtsapp 011-27794946



Anda Juga boleh memilih Set-Set yang ada mengikut bajet anda. Cuba dan rasa kan kehebatan nya...


No comments:

Post a Comment

Macam Mana Vivix Boleh Membantu Masalah Kesuburan?

Kalau bercakap tentang kesuburan, pastinya melibatkan kaum lelaki dan juga wanita. Kadang-kadang  masalah itu bukan hanya satu pihak je teta...