06 February 2015

Cuba Untuk Mengurangkan Berat Badan..? Leucine Adalah Penyelesaiannya


Leusina merupakan asid amino yang paling umum dijumpai pada protein. Ia amat diperlukan dalam perkembangan anak-anak dan dalam keseimbangan nitrogen bagi orang dewasa. Leucine amat penting dalam pembinaan otot

Kenapa otot penting kalau nak turunkan berat badan? Sebab otot la yang menaikkan metabolisme dalam badan kita. Perasan tak ada orang makan banyak tapi berat tak naik dan kerap lapar sebab apa? Sebab metabolisma dalam tubuh dia tinggi. Ada orang pulak makan sikit je dah naik berat badan. Itu sebab metabolisme dia rendah. 




  • Asid amino merupakan sebatian organik biologi yang terdiri mempunyai kumpulan berfungsi amina (-NH2) dan asid karboksilik (-COOH), dengan rantai sisi yang khusus untuk setiap asid amino. Unsur-unsur utama asid amino ialah karbon, hidrogen, oksigen, dan nitrogen, walaupun unsur lain wujud dalam rantai sisinya. 
  • Terdapat lebih daripada 500 jenis amino asid yang telah dikenal pasti[1] yang boleh diklasifikasikan dalam pelbagai cara. Asid amino boleh dikategorikan mengikut teras kumpulan berfungsinya, sebagai contoh, asid amino alfa-(α), beta-(β), gamma-(γ) atau delta-(δ); kategori lain adalah berdasarkan kekutuban, tahap pH atau kumpulan rantai sisinya (alifatik, acyclic, aromatik yang mengandungi hidroksil atau sulfur dan lain-lain). 
  • Dalam bentuk protein, asid amino merupakan komponen yang kedua terbesar (air merupakan yang terbesar) dalam struktur otot manusia, sel dan tisu.[2] Selain protein, asid amino penting dalam proses pengangkutan neurotransmitter dan biosintesis.





"In studying exercise and how muscle develops, we found that leucine has a particularly unique effect in that it spares muscle proteins during weight loss, so you only lose the fat and not the muscle," Layman, at the University of Illinois at Urbana-Champaign




Hendak tahu produk shaklee yang mana satu banyak kandungan Leucine di dalam nya.? Nantikan entry Farah yang akan datang.. 

Stay tuned...


Hubungi Saya Jika Anda Perlukan Bantuan 
Mengenai Shaklee.

Demi Kesihatan, Tak Perlu Malu Untuk Bertanyakan Kepada Saya, InsyaAllah Saya Boleh Membantu.

FArah @ Kecik Sangat
ID :- 1116479
011-27794946 sms@whatsapp
COD Kawasan Berdekatan Batu Pahat ,Johor

No comments:

Post a Comment

Macam Mana Vivix Boleh Membantu Masalah Kesuburan?

Kalau bercakap tentang kesuburan, pastinya melibatkan kaum lelaki dan juga wanita. Kadang-kadang  masalah itu bukan hanya satu pihak je teta...