24 March 2017

Percayalah Sirap Merah Shaklee Membantu Memperbaiki Kerosakan Sel Badan Kita


Vivix memang rebutan ramai orang terutama yang mana ada sakit kronik tu eloklah kalau nak mencuba. 

Ia bukan ubat, tapi salah satu alternatif untuk kita cari jalan penyembuhan.

Vivix ni ada 4 kandungan utama dia. Semuanya dari tumbuhan ye. Tiada unsur sebarang bahan terlarang atau meragukan. Produk berpaten ni, mana mungkin main bancuh je kandungan tanpa kajian saintis terlebih dahulu.

4 Bahan Utama Vivix

Vivix menjaga dan perbaiki kerosakan sel hingga peringkat DNA. Sebab itu vivix sesuai untuk semua jenis penyakit kronik.


Harga Vivix : Sebotol RM475 (excl. gst)Tetapi beli 2 botol terus dapat BELI DENGAN HARGA AHLI. Dapat bonus tunai.


Review Terbaik Vivix 

Image result for click down
Klik Untuk Dapatkan Review Terbaik Vivix


2 Bulan Pulihkan Redung Dengan Vivix

Berjaya Hamil Selepas 10 Tahun Mencuba

Perokok Tegar Berjaya Berhenti Merokok

Anak Bebas Dari Kanser Hodgkins Lymphoma Tahap 4 

Bacaan Darah Tinggi Mak Sudah Stabil

Ekzema Mak Sudah Sembuh

Air Dalam Paru-Paru Suami Dah Tak Ada




22 March 2017

Tak Jadi Buat Pemedahan Kepala Selepas 14 Hari Minum Sirap Merah

Image result for stroke

Angin ahmar atau strok ialah masalah kesihatan yang diakibatkan oleh salur darah tersumbat dan bekalan darah ke sebahagian otak diganggu. 

Bahagian otak tersebut tidak lagi menerima oksigen yang mencukupi dan oleh itu, sel-sel otak akan rosak atau mati, dan mengakibatkan bahagian badan yang dikuasai oleh bahagian otak itu tidak berfungsi.

Angin ahmar ialah kecederaan saraf yang serius dan gejalanya ialah kehilangan fungsi saraf secara tiba-tiba.

Gangguan peredaran darah biasanya terjadi pada sisi arteri peredaran itu, walaupun gangguan ini juga boleh terjadi pada sisivena. 

Angin ahmar telah dikategorikan sebagai kecemasan perubatan yang boleh menyebabkan kerosakan saraf yang kekal serta juga kematian jika tidak dikesan dan dirawat dengan cepat.


Pada puratanya, satu kejadian angin ahmar terjadi pada setiap 45 saat, dan seorang mati setiap 3 minit, akibat angin ahmar. Bagi setiap lima kematian tersebut, 2 kematian adalah orang lelaki dan 3 kematian ialah orang wanita.

Vivix Membantu Pesakit Stroke


Berdoa sambil berusaha. Semua penyakit ada ubatnya. Saya cuba satu produk nie. Memang berkesan. Vivix Shaklee.

Tadi doktor pakar kata isteri saya dah tak perlu operate kepala sebab darah beku dia tak merebak dan stabil. Darah pun dah tak beku.

Lepas amalkan Vivix, tekanan darah isteri kembali stabil banyak sangat perubahan. Walaupun isteri belum pulih sepenuhnya, berita tahap kesihatannya stabil adalah berita yang sangat gembira bagi seorang suami.

Duit boleh dicari. Vivix bukan lah ubat. Ia hanya membantu. Kita hanya berusaha, selebihnya kita berserah kepada Allah.


Vivix adalah supelemen yang hanya membantu bukan ubat. Amalan secara konsisten dan mengamalkan gaya hidup sihat membantu lagi proses penyembuhan penyakit kronik. Teruskan rawatan yang sudah doktor tentukan untuk mengetahui perkembangan dan perubahan terbaru.


Wassup Farah 01127794946

21 March 2017

Kenapa Shaklee Tak Ade STOKIS?



Bila kawan-kawan nampak kami makin maju dalam Shaklee, sokmo-sokmo dia orang bagi nasihat "ko takmo bukak stokis ke?". Manakan tidak. Banyak je syarikat direct selling yg tumbuh mcm cendawan lepas hujan di Malaysia ni ada stokis. Siap galakkan pengedar-pengedarnya jadi stokis terus.

Bila ada stokis ni, apa yang biasanya kita dengar? antara stokis mula mainkan harga. Kalau syarikat dah tetapkan harga RM10, stokis ni relax je turunkan ke RM8.

Akibatnya, pengedar kecil-kecilan terpaksa tanggung rugi. Sebab, diorg ambik daripada stokis lain (yg harganya takde discount). Alih-alih stokis lain selamba je pancung.

Lebih dahsyat, kalau report ke syarikat induk, mereka tak buat apa-apa pun. siap respon "itu strategi stokis masing2". Sebab daripada syarikat sampai lah ke stokis, masing-masing nak untung cepat. Bukan nak bangunkan bisnes yang build to last.

Shaklee memang tak ade stokis. Kaya macam mana pun, tak akan dapat lesen stokis daripada Shaklee. Kalau korang dengar ada stokis dekat mana-mana tu, illegal punya tu. Sila report. tapi jangan la branch Shaklee pun korang cop stokis illegal. Dah hafal kan senarai branch shaklee?

Shaklee bukan saja tak ade stokis, tapi sangat-sangat menjaga supaya tak ade pengedar-pengedar yang main-mainkan harga. Buktinya, berapa banyak yang dah rank Master pun kena terminate sbb buat kerja gila ni. Malah shaklee siap terang-terang declare, "jual harga retail kepada yg bukan ahli. Harga ahli hanya untuk yang dah jadi ahli sahaja".

Mana ada syarikat lain macam ni punya strict?

Prinsipnya mudah. Supaya, semua orang memiliki peluang yang sama. Tak ade lah hanya sebab kami dah master; mentang-mentang bonus dah banyak sampai boleh borong satu branch Shaklee, lepas tu suka suki je jual vita-c RM1 sebotol.

Sebab tu best buat biz Shaklee ni.

Prinsip Shaklee Build to Last, bukan asalkan sales masuk cepat. Jadi kita semua memiliki peluang yang sama. Kalau orang lain boleh berjaya, kita dah takde alasan kenapa tak jadi macam mereka.


Dimana Shaklee Berada

Ibu Pejabat Shaklee ( HQ ) :


Level 9, The Pinnacle, Persiaran Lagoon, Bandar Sunway,
47500 Subang Jaya, Selangor Darul Ehsan.

Tel: 603-5622 3188 Fax: 603-5622 3099

Senarai Branch @ Cawangan Shaklee :


  • Sabah

Lot 4.1, Neutron Point, Lorong Poin Neutron,
Jalan Lintas Khidmat, 88300 Kota Kinabalu.

Tel: 6088-393 848 Fax: 6088-393 851

  • Johor
14, Jalan Molek 1/10, Taman Molek,
81100 Johor Bahru.

Tel: 607-352 5188 Fax: 607-352 4188


  • Kelantan
319, Section 25, Bandar Kota Bharu, Jalan Sultan Yahya Petra,
15200 Kota Bharu.

Tel: 609-747 8688 Fax: 609-747 7711

  • Perak
32, Medan Istana 1, Bandar Ipoh Raya,
30000 Ipoh.

Tel: 605-241 8260 Fax: 605-241 8263

  • Kuala Lumpur
No 32, Jalan Seri Rejang 3, Pusat Industri Seri Rampai,
Taman Sri Rampai, 53300 Kuala Lumpur.

Tel: 603-4142 1067 Fax: 603-4142 1027

  • Penang
No. 81, 83 & 85, Jalan Todak 6, Pusat Komersial Sunway Perdana,
13700 Seberang Jaya, Pulau Pinang.

Tel: 604-383 8261 Fax: 604-383 8560

Kalian boleh kunjungi HQ @ Branch di atas untuk membeli belah product shaklee @ daftar ahli.

Susah.? Tak ada masa.? Tak apa. Wassup saya, saya boleh membantu anda daftar ahli dan juga membuat belian.  Farah : 011 277 94946

20 March 2017

Proses Pemulihan Resdung & Jerawat Dengan Shaklee

[KRISIS PEMULIHAN RESDUNG & JERAWAT SELAMA DUA BULAN YANG AMAT BERBALOI DENGAN PRODUK SHAKLEE]



Nama saya Norshahida Mamat dan berusia 23 tahun. Saya berasal daripada Terengganu dan masih lagi bergelar pelajar di sebuah kolej swasta.

Sebelum ini, saya menghadapi masalah resdung dan jerawat yang amat dahsyat sehingga mengganggu banyak tumpuan saya terhadap rutin harian. Setiap pagi, saya pasti akan mengalami masalah bersin yang teruk sehinggakan nak kelas pun saya rasa tak selesa. 

Belum lagi bab jerawat yang penuh di wajah sehinggakan saya rasa malu dan seolah rasa rendah diri. Lagi-lagi bila time datang bulan.. bertambah meriah jerawat di wajah saya ni! Masalah resdung ini bukan sahaja membuat bahagian hidung dan seluruh wajah saya menjadi gatal-gatal, malahan ada masanya sehingga tahap saya sakit kepala. Keadaan ini amat mengganggu situasi saya sebagai seorang pelajar kolej.

Pada ketika itu, rawatan yang saya mampu dan tahu hanyalah bergantung dengan ubat-ubatan yang dapatkan daripada farmasi. Memang berkesan namun hanyalah sementara. Namun, jika saya stop aje makan ubat terus simptom-simptom tadi datang balik. 
Akhirnya, mimpi ngeri saya mula tiba ke penghujungnya apabila saya bertemu dengan produk Shaklee di Facebook upline saya, Mami Ayu Adyani. 

Setelah menceritakan masalah yang saya hadapi serta sessi konsultasi bersama beliau; saya disyorkan untuk mengambil Vivix sebagai permulaan dengan sukatan satu pada waktu pagi dan satu sudu pada waktu malam. Selain itu, saya turut mengambil produk Shaklee yang lain iaitu kolagen, Alfalfa Complex, Vitamin C, Omega Guard dan ESP; dan masih mengamalkannya sampai hari ini.

Kesannya pada peringkat awal tidaklah seperti yang semua orang yang mengalami masalah seperti saya harapkan. Saya mengalami krisis pemulihan selama hampir 2 bulan lamanya. Saya kerap mengantuk dan keletihan, semakin kerap bersin dan paling saya tak suka, makin banyak pula jerawat yang keluar. Namun, sebab saya dah aware mengenai hal ini semasa sessi konsultasi, maka saya teruskan pengambilan suplemen Shaklee secara konsisten. 

Alhamdulillah.. berkat istiqomah dan sabar mengamalkan suplemen Shaklee seperti yang diajar oleh upline saya, dalam masa lebih kurang 9 bulan .. masalah resdung saya lama-kelamaan kian berkurangan dan beransur pulih. Tiada lagi masalah bersin di waktu pagi dan paling best, jerawat di muka kian berkurangan! Malahan, kalau ada pun cepat kecut.

Saranan saya untuk anda semua di luar sana, cubalah produk Shaklee kerana suplemen Shaklee adalah semulajadi, tidak mengandungi bahan kimia merbahaya dan setiap satu produk telah menjalani ujian klinikal. Saya juga syorkan anda buat juga research tentang produk Shaklee yang sesuai dengan anda di samping mendapatkan konsultasi daripada SID yang boleh guide anda sehingga mendapat hasil yang diinginkan. 

Juga, jangan lupa untuk sabar dan konsisten amalkan produk Shaklee ini. Sememangnya saya sangat berpuas hati dengan produk Shaklee dan konsultasi yang diberi oleh upline saya. Inilah Shaklee Effect saya!





wassup Farah 011 277 94946

17 March 2017

Tiada Lagi Masalah Sakit Lutut Selepas Amalkan Sirap Merah

Sakit lutut adalah masalah kesakitan yang melibatkan struktur tulang mungkin berpunca daripada sendi (femur, tibia, fibula), tempurung lutut (patela) atau ligamen dan tulang rawan lutut (meniskus). 

Sakit lutut boleh terkena kepada semua peringkat umur bergantung kepada keadaan atau aktiviti setiap individu.

Memiliki kesihatan lutut yang baik sangat penting. Apabila kita sering dilanda sakit lutut yang berterusan, kualiti hidup kita akan terjejas. 

Bila lutut sakit, kita tidak selesa untuk berjalan, menaiki tangga, berlari sehinggakan untuk menunaikan ibadah solat juga mungkin terganggu. 

Ketidakselesaan ini semuanya akan berlaku, jika kita tidak mengubati sakit lutut dengan segera.

Image result for sakit lutut

Punca Sakit Lutut Berlaku


  • Faktor usia 
Semakin meningkat usia,pelincir di lutut akan semakin kering dan berkurangan. 

Apabila pelincir lutut kering dan berkurangan kita tidak dapat berdiri lama, tidak mampu membengkokkan lutut dalam masa yang panjang dan memerlukan bantuan orang lain untuk melakukan aktiviti harian. 

  • Berat Badan Berlebihan @ Obesiti
Bila berat badan kita berlebihan, ia memberi tekanan kepada sendi lutut. Obesiti akan meningkatkan risiko berlakunya Osteoartritis, tulang rawan akan rosak dengan lebih cepat.

  • Wanita Lebih Berisiko
Wanita lebih sering sakit lutut berbanding lelaki. Sakit lutut lebih banyak menyerang wanita disebabkan tulang punggung wanita lebih lebar daripada lelaki. 

Tulang punggung yang lebar menyebabkan lebih tekanan pada otot peha bahagian dalam. Tekanan ini akan memberi kesan pada bahagian tempurung lutut dan jika berlaku dalam jangka masa panjang, ia boleh menyebabkan otot-otot di sekitar lutut membengkak. 

Wanita berumur 55 tahun dan ke atas lebih berpotensi mengalami sakit lutut disebabkan hormon, peningkatan kadar kolesterol, faktor pemakanan dan selepas putus haid.

  • Kecederaan 
Khusus untuk atlet perlu mengambil langkah berjaga-jaga untuk mengelakkan kecederaan. 

Lakukan exercise yang ringan dan normal dapat membantu menguatkan sendi sebelum dan selepas bersukan melakukan aktiviti memanaskan badan dan menyejukan badan.

Tiada Lagi Masalah Sakit Lutut


Tiada lagi masalah sakit lutut lepas amalkan vivix. Berat badan pun turun. Mak kata, sekarang dah tak susah nak solat. Tak perlu kerusi lagi untuk solat.



Jom Order >> Farah . 011 277 94946

15 March 2017

Buah Pinggang Pesakit G6PD Rosak Akibat Salah Beri Ubat

G6PD @ nama panjangnya Glokosa - 6 - Fosfat Dehidrogenase merupakan sejenis enzim keturunan yang terdapat di dalam sel darah merah manusia. Kekurangan enzim ini boleh memusnahkan sel darah merah apabila terdedah kepada jangkitan, ubatan tertentu ataupun makanan.



Apabila sel darah merah tidak lagi mampu mengangkut oksijen dengan berkesan ke seluruh tubuh, keadaan dikenali sebagai anemia hemolytik muncul.

Kekurangan (deficiency) G6PD bukanlah satu kecacatan atau penyakit. Ia adalah satu fenomena keturunan yang melibatkan kedua-dua jantina, lelaki dan perempuan, tetapi lebih sering dialami oleh bayi lelaki.

Pesakit G6PD akan kekal untuk seumur hidup. Walaupun tiada rawatan yang boleh menghilangkannya, ia tidak membawa kesan negatif yang ketara dan tidak menjejaskan perkembangan dan tumbesaran kanak-kanak.

Pesakit G6PD Perlu Elakkan


  • Memberi ubat-ubat sendiri tanpa arahan doktor
  • Ubat gegat
  • Ubat-ubat tradisional, jamu atau ubat sinseh
  • Minyak gosok
  • Kacang parang

Buah Pinggang Pesakit G6PD Rosak Akibat Salah Beri Ubat

Adik kawan saya ni seorang yg ada masalah G6PD. Warded sebab demam. Akibat tersalah diberi ubat, buah pinggang beliau didapati hampir rosak & sangat kotor (bacaan creatinine adalah 1200). 

Alhamdulillah selepas diberi vivix dalam 2 hari, keadaan air kencing adiknya ini bertambah baik & adiknya juga semakin mudah untuk buang air besar.



Jom Order . Farah 011 277 94946




13 March 2017

Dengan Sirap Merah, Tak Perlu Cucuk Insulin Lagi. Yaahhoooo.!!

Pesakit kencing manis sering di kaitkan dengan injection insulin. Masalah kencing manis ini berlaku apabila gula tidak ditukarkan kepada tenaga dan berkumpul dalam salur darah seseorang. 





Apa Itu Insulin.?


Insulin merupakan sejenis hormon jenis polipeptida yang dihasilkan oleh kelenjar pankreas. 

Sel yang menghasilkan hormon insulin dalam kelenjar pankreas dikenali sebagai sel beta, iaitu sejenis sel yang terdapat dalam kelompokan sel yang digelar pepulau (islet of) Langerhans dalam pankreas.

Fungsi utama insulin ialah pengawalan keseimbangan tahap glukosa dalam darah dan bertindak meningkatkan pengambilan glukosa oleh sel badan.

Kegagalan badan untuk menghasilkan insulin, atau jumlah insulin yang tidak mencukupi akan menyebabkan glukos tidak dapat masuk ke dalam dan digunakan oleh sel-sel badan .

Oleh sbab itu, glukos meningkat di dalam darah menyebabkan berlakunya penyakit kencing manis juga dikenal sebagai diabetes melitus.

Punca Kegagalan Penghasilan Insulin


  • obesiti
  • ibu hamil
  • stress
  • penggunaan ubat ubatan steroid
  • jangkitan kuman
  • diet yang tidak seimbang
  • tidak bersenam

Atasi Masalah Ini




Vivix berfungsi memperbaiki DNA yang rosak dan memperbaiki sel-sel kita.


Berikan 60 trillion sel-sel anda hanya yang terbaik 

Anggur Muscadine yang terdapat dalam Vivix adalah satu-satunya anggur yang mengandungi asid ellagik yang bertindak sebagai anti kanser, anti virus dan anti bakteria.



Bacaan Diabetes Mak turun dari 29 ke 11



Lepas ambil vivix, bacaan gula mak mertua turun


Order >> 011 277 94946 Farah





10 March 2017

Selepas 10 Tahun Mencuba, Isteri Berjaya Hamil Anak Kedua

Bercerita masalah kesuburan, ianya datang dari pelbagai jenis masalah. Masalah kesuburan bukan hanya tertumpu kepada kaum wanita sahaja. Lelaki juga boleh ada masalah kesuburan. 

Langkah pertama masalah kesuburan ini adalah suami dan isteri berjumpa dengan pakar untuk membuat rawatan yang disediakan untuk mengetahui punca sebenar masalah kesuburan. Sama ada berpunca daripada suami @ isteri.

Masalah kesuburan @ lewat hamil bukan hanya tertumpu pada mereka yang masih belum dikurniakan zuriat, malah mereka yang ingin menambah zuriat yang kedua @ yang ketiga.



Ikuti kisah isteri En Daud Mohamad yang sudah berjaya hamil kali kedua selepas 10tahun mencuba.

Assalamualaikum

Saya Daud Mohamad. Berumur 33 tahun, telah berkahwin 11 tahun yang lalu dan dikurniakan seorang anak kini berumur 10 tahun.

Setiap kali berjumpa dengan adik beradik dan saudara mara. Soalan yang pertama ditanya mesti soal anak. Bila lagi nak tambah anak? Takkan sorang je? Merancang ke?

Fuh sabarjela yang tanya tu tak fikir langsung perasaan orang. Kesian kat isteri saya jadi stress bila orang tanya macam tu. Kadang-kadang yang tanya tu tak tengok batang hidung sendiri. Sebab ada yang tanya tu anak dia sendiri dah lama kahwin tapi masih belum dikurniakan anak. Emm tak tau nak cakap apa kan.

Jawapan yang biasa saya berikan “belum ada rezeki lagi dan Allah sebaik-baik perancang” Saya dan isteri dah buat pemeriksaan doktor masing-masing tiada masalah.

Sebelum ni isteri makan produk Shaklee tak konsisten. Alhamdulillah sejak saya suruh wife minum Vivix konsisten selama sebulan lebih dan saya juga turut minum sekali. Akhirnya wife saya berjaya hamil setelah 10 tahun menunggu. Masa wife kata period tak datang lagi terus dia suruh saya beli pregnancy test. Alhamdulillah positif asbab minum Vivix dan semuanya dengan Izin Allah juga.

Berkat kesabaran dan doa yang tak pernah putus. InsyaAllah kami bakal menimang cahaya mata yang kedua pada bulan Julai 2017 nanti. Kini kandungan isteri saya dah 4 bulan lebih. Moga segalanya dipermudahkan.

Bagi mereka yang belum dikurniakan anak. Cubalah Vivix sebagai ikhtiar. Vivix ni berfungsi untuk memperbaiki sel-sel tubuh kita yang rosak akibat dari pemakanan yang tak seimbang, radikal bebas dan gaya hidup yang tidak sihat. 

InsyaAllah apabila sel-sel tubuh kita elok, kesihatan kita bertambah baik. Dan pengambilan Vivix dapat membantu meningkatkan kesihatan kita secara menyeluruh. InsyaAllah.

Alhamdulillah. Inilah Shaklee Effect saya.


Itulah kisah benar yang berlaku pada salah seorang pengguna vivix yang berusaha untuk kesuburan, nak dapatkan anak kedua.




Jom Order VIVIX : Wassup 01127794946 Farah


Klick Untuk Info Lain ⇓⇓⇓⇓




06 March 2017

Berhenti Merokok Dengan Sirap Merah

Merokok membuatkan kesuburan terganggu . Merokok boleh menjadi punca kepada sperma tidak berkualiti. Ini kerana merokok menyebabkan sperma tidak berupaya membenihkan ovum (telur wanita).



Hasil dari kajian, sperma manusia mengandungi 2 jenis protein iaitu protamine 1 dan protamine 2. Dan pada lelaki yang sihat tanpa merokok, kedua-dua protein ini adalah seimbang.

Tetapi malangnya pada perokok, mereka hanya mempunya terlalu sedikit protamine 2 dan menyebabkan ketidakseimbangan. Hasilnya bila berlaku persenyawaan, ia tak menjadi dan itu juga menyebabkan isteri keguguran.



saya bagi ibu minum vivix, dia kata rasa rokok dah pahit macam hempedu. Dia langsung tak boleh isap rokok. Alhamdulillah dah seminggu dia tak sentuh rokok. Selera makan dia pon bertambah.  
 


Lepas consume vivix, rasa rokok dah tak sedap. Alhamdulillah berjaya kurangkan dan stop merokok.


vivix buang rasa nak merokok. saya berjaya kurangkan rasa merokok tahap maksima. vivix membantu membantu melengahkan masa nak merokok.


suami saya dah berhenti merokok selepas ambil vivix. ambil vivix tak sampai sebulan. sekarang adik saya pula amalkan vivix untuk berhenti merokok.




Cara beli Vivix dengan Credit Card / Debit Card . Isikan Details yang diminta untuk memudahkan proses penghantaran.  Klick >>> Beli Vivix

Nak lagi mudah .? Wassup Farah : 011 27794946


Untuk info lanjut tentang vivix >>> Bila Vivix Membantu


Asal ada kemahuan... Disitu ada highway!! Kenapa highway?

Assalamualaikum Teringat kisah saya dulu. Join shaklee masa pregnant dhani Naik supervisor masa dalam pantang dhani Naik master masa da...

Popular Posts