26 July 2018

Pilihan MilkBosster Yang Terbaik Untuk Ibu Dan Anak

Assalamualaikum

Sekarang nie ramai ibu-ibu yang mencari milkbooster atau makanan tambahan untuk ibu menyusukan agar susu menjadi banyak dan cukup untuk anak tersayang.

Ibu-ibu juga perlu tahu keperluan yang perlu ada sepanjang tempoh penyusuan. Pemilihan pam susu, tempat menyimpan susu, kekuatan mental dan fizikal, cara kendalikan susu untuk bagi pada pengasuh, masalah-masalah yang akan timbul. Semua penting untuk memudahkan urusan sepanjang tempoh penyusuan nanti.

Di sini Kecik nak cerita tentang Set Menyusu Shaklee.. 





Set Penyusuan Shaklee ni terdiri daripada:



  1. Vitalea with Iron Formula – 120 Biji
  2. B-Complex with Folic Acid – 120 Biji
  3. Sustained Release Vitamin C -180 Biji
  4. Ostematrix – 120 Biji
  5. ESP – 850 gram
  6. Alfalfa small- 330 Biji

  • VitaLea Shaklee

Vitalea Shaklee adalah multivitamin pertama di dunia. Ia melengkapkan nutrisi harian ibu yang lompong. Kebanyakan khasiat makanan akan hilang semasa kita memasak dan sebagainya.

  • B Complex Shaklee

B-Complex  yang mengandungi Vitamin B6 akan melegakan saraf kita dan seterusnya akan mengurangkan stress.

  • Sustained Release Vitamin C Shaklee 

Vitamin C  meningkatkan imun sistem ibu dan anak. Bila kita penat dan stress, imun sistem akan menjadi rendah dan seterusnya akan meningkatkan kebarangkalian kita untuk diserang pelbagai penyakit. 

Sustained Release Vitamin C adalah istimewa kerana Vitamin C yang terkandung di dalamnya akan dilepaskan secara perlahan-lahan. Ini akan memastikan badan kita mempunyai bekalan Vitamin C yang mencukupi dalam jangka masa yang panjang.


  • Ostematrix Shaklee


Ostematrix bukan sahaja membuatkan keperluan Kalsium badan mencukupi, namun sakit dan sengal badan selepas bangun dari tidur hampir tiada. 

Proses pembuangan air besar juga menjadi mudah.



  • ESP Soy Protien

ESP kaya dengan protein, ia bukan sahaja membanyakkan susu. Malah ESP membantu ibu kekal bertenaga sampai malam. Tiada lagi moody, tiada lagi mengadu keletihan.


  • Alfalfa Complex Shaklee

Alfalfa yang dikatakan sebagai raja tumbuhan juga memberi impak positif. Ada yang mengatakan Alfalfa ini sebagai perapat, hanya yang dah cuba je yang tahu kesannya =)


Set Menyusu Shaklee adalah milkbooster yang wajib anda pilih. Bukan sekadar susu meriah, namun kesihatan pun optimum.

Milkbooster ini boleh diamalkan seawal kehamilan lagi bagi membantu menggalakan sel-sel susu bekerja. Kecuali Alfalfa. Alfalfa kena makan selepas sahaja bersalin.

Hargai tempoh emas anda sepanjang tempoh penyusuan.. 


Testimoni Set Menyusu Shaklee


Ini adalah testimoni Kecik sendiri. Kecik kenal shaklee bermula dari set pantang shaklee. Dalam set tersebut ada Zinc, Alfalfa, Vitalea, Ostematrix, Vitamin C dan B-Complex.

Fikir beli set pantang kan.? Bukan set menyusu. Tapi memang boleh terus dijadikan set menyusu kerana produk yang sama ada dalam set menyusu. 

Susu memang sangat banyak, sampai kena bengkak susu berkali-kali. Orang lain makan Alfalfa 5-10 biji,. Kecik makan 3 biji sehari.. Tapi alhamdulillah, susu memang sangat banyak.. Dan Kecik berjaya menyusukan anak sehingga anak 2 tahun 4 bulan. Ketika itu, Kecik masih bekerja.

Dulu tahun 2013. Sekarang Adiknya pula lahir 2017. 2018 dah setahun, masih lagi menyusu badan, alhamdulillah. Kedua-duanya lahir secara czer.

Amalkan lah Set Menyusu Shaklee nie selama yang boleh. Sebab nama jekk Set Menyusu, kebaikan produk yang ada dalam set ini bukan fokus untuk menyusu sahaja. Malah untuk kesihatan ibu yang optimum..



Sharing With Love

Kecik

ID 1116479


No comments:

Post a Comment

Macam Mana Vivix Boleh Membantu Masalah Kesuburan?

Kalau bercakap tentang kesuburan, pastinya melibatkan kaum lelaki dan juga wanita. Kadang-kadang  masalah itu bukan hanya satu pihak je teta...