13 March 2017

Dengan Sirap Merah, Tak Perlu Cucuk Insulin Lagi. Yaahhoooo.!!

Pesakit kencing manis sering di kaitkan dengan injection insulin. Masalah kencing manis ini berlaku apabila gula tidak ditukarkan kepada tenaga dan berkumpul dalam salur darah seseorang. 





Apa Itu Insulin.?


Insulin merupakan sejenis hormon jenis polipeptida yang dihasilkan oleh kelenjar pankreas. 

Sel yang menghasilkan hormon insulin dalam kelenjar pankreas dikenali sebagai sel beta, iaitu sejenis sel yang terdapat dalam kelompokan sel yang digelar pepulau (islet of) Langerhans dalam pankreas.

Fungsi utama insulin ialah pengawalan keseimbangan tahap glukosa dalam darah dan bertindak meningkatkan pengambilan glukosa oleh sel badan.

Kegagalan badan untuk menghasilkan insulin, atau jumlah insulin yang tidak mencukupi akan menyebabkan glukos tidak dapat masuk ke dalam dan digunakan oleh sel-sel badan .

Oleh sbab itu, glukos meningkat di dalam darah menyebabkan berlakunya penyakit kencing manis juga dikenal sebagai diabetes melitus.

Punca Kegagalan Penghasilan Insulin


  • obesiti
  • ibu hamil
  • stress
  • penggunaan ubat ubatan steroid
  • jangkitan kuman
  • diet yang tidak seimbang
  • tidak bersenam

Atasi Masalah Ini




Vivix berfungsi memperbaiki DNA yang rosak dan memperbaiki sel-sel kita.


Berikan 60 trillion sel-sel anda hanya yang terbaik 

Anggur Muscadine yang terdapat dalam Vivix adalah satu-satunya anggur yang mengandungi asid ellagik yang bertindak sebagai anti kanser, anti virus dan anti bakteria.



Bacaan Diabetes Mak turun dari 29 ke 11



Lepas ambil vivix, bacaan gula mak mertua turun


Order >> 011 277 94946 Farah





No comments:

Post a Comment

Macam Mana Vivix Boleh Membantu Masalah Kesuburan?

Kalau bercakap tentang kesuburan, pastinya melibatkan kaum lelaki dan juga wanita. Kadang-kadang  masalah itu bukan hanya satu pihak je teta...