18 January 2017

Keistimewaan Anggur Muscadine Yang Ada Dalam Sirap Merah Shaklee

Hari ini Farah nak cerita bertapa istimewanya Anggur Muscadine yang ada dalam Vivix. Anggur Muscadine dari segi rupa bentuk memang besar dari biasa. Lebih kurang sebesar bola golf.

Isi dia juga lebih tebal dan tahan lasak dalam keadaan cuaca yang teruk pun anggur ini boleh hidup. Kalau jenis anggur biasa, ia boleh mati kalau cuaca tak elok.




Keistimewaan Anggur Muscadine


[Photo]

Dari segi kromosom, dia ada lebih ye 20 pasang. Anggur biasa cuma 19 pasang je.

Bila dah lebih maknanya segala keistimewaan dia pun lebih juga nutrien lebih, malah semua kebaikan pun lebih.


Anggur Muscadine sahaja yang mempunyai Asid Alegik di dalamnya. Jenis anggur lain takde.

Fungsi Asid Alegik menghalang sel kanser itu dari merebak dan akan membuatkan sel kanser itu bunuh diri. 


Secara analoginya lebih kurang begitu ye, kitaran sel kanser itu tidak akan jadi nak habiskan kitaran hidup dia. Kira kitaran kehidupannya tidak lengkap @ tidak sampai ke tahap untuk membiak. 


Anggur Muscadine mempunyai 5x lebih fiber daripada anggur biasa. Sangat bagus bagi mereka yang mempunyai  masalah penghadaman, sembelit, elok amalkan vivix. Yang nak kurus pon boleh amalkan vivix ye..


Anggur Muscadine mempunyai kandungan vitamin c yang tinggi. Maknanya kalau tidak ambil supplement Vitamin C juga tidak mengapa, kerana vivix mempunyai kadar vitamin c yang tinggi.

Tetapi kalau nak amik juga vitamin c lain boleh je, tiada masalah kerana pengambilan vitamin c ini membantu dalam penghasilan kolagen supaya kulit akan menjadi  anjal.


Anggur Muscadine mempunyai kadar yang lebih Antioksidan. Ada 88 jenis Antidoksidan. Jenis anggur biasa kadar antioksidannya dalam 40+ .

Bila lebih antioksidan maka daya tahan pada radikal bebas lebih tinggi. Radikal bebas ini yang boleh bagi macam-macam jenis penyakit kepada kita.

Lindungi badan dengan antioksidan tinggi dapat membantu kita dari menghidapi penyakit-penyakit kronik.

Terutama bagi mereka yang sudah mempunyai sejarah keluarga ada sakit kronik.



Sampai di sini sahaja perkongsian cerita tentang bahan utama VIVIX ini. InsyaAllah Farah akan kongsi info lain tentang betapa hebatnya VIVIX nie... Nantikan di entry lain yek... 




[Photo]

No comments:

Post a Comment

Macam Mana Vivix Boleh Membantu Masalah Kesuburan?

Kalau bercakap tentang kesuburan, pastinya melibatkan kaum lelaki dan juga wanita. Kadang-kadang  masalah itu bukan hanya satu pihak je teta...