09 June 2016

Punca Asma Boleh Berlaku Di Kalangan Kanak-Kanak Dan Cara Rawatannya

Penyakit Asma atau lelah merupakan penyakit immunologi yang menyebabkan kesukaran bernafas. 

Ini adalah kerana ketika pesakit diserang asma, keradangan dan spasma pada selaput dinding laluan udara menyebabkan bronkiol di dalam paru-paru menjadi sempit. 

Pesakit asma mungkin mengalami pernafasan bersiul (wheezing), sesak nafas, dan sukar untuk bersenam.

Ketika otot mengejang, saluran udara mengecil dan menghalang pernafasan. Apabila ini terjadi,paru-paru akan berkurangan udara. Akibatnya, pesakit boleh pengsan.

punca asma pada anak


Punca Asma Boleh Berlaku Di Kalangan Kanak-Kanak



  • Ia boleh berlaku disebabkan keturunan. Jika ibu bapa ada asma maka ada kemungkinan akan diwarisi oleh anak-anaknya.
  • Risiko lebih tinggi untuk terkena asma jika anak anda dilahirkan melalui pembedahan, bukannya melalui kelahiran normal. Ini kerana semasa kelahiran normal, badan bayi akan melalui vagina ibu yang mengandungi satu bahan antibakteria yang boleh “membersihkan” kulit bayi dari sebarang jangkitan semasa kelahiran.
  • Anak-anak yang terdedah kepada asap rokok semasa dalam kandungan dan selepas dilahirkan. Jadi awas kepada bapa yang merokok, sayangi anak-anak anda dan lindungi mereka.
  • Bayi yang mempunyai berat badan yang rendah semasa dilahirkan. Kebiasaan bayi yang dilahirkan dengan berat badan yang kurang adalah bayi yang pramatang. Bayi pramatang adalah lebih sensitif dan mudah diserang dengan jangkitan oleh kerana antibodi mereka lemah.

Rawatan Asma / Lelah


  • Jauhkan mereka dari segala jenis asap terutama asap rokok yang boleh menyebabkan asma mereka semakin teruk.
  • Elakkan mereka dari terdedah kepada benda-benda  yang menyebabkan alergik kepada mereka seperti habuk dan bahan-bahan yang boleh memberi tindakbalas serangan asma jika terdedah.
  • Untuk anak-anak berumur kurang dari 4 tahun, cara rawatan mereka adalah dengan menggunakan nebulizer dengan dos steroid yang lebih rendah. Bergantung kepada umur bayi, doktor kemungkinan juga akan mencadangkan penggunaan inhaler.

Rawatan Asma / Lelah Dengan Supplement


Image result for asma lelah

satu ketika dulu doktor cakap yaya at the early stage of athma . ubat untuk prevent athma every night ambil. without miss. setahun 3 kali masuk hospital. lepas konsisten amalkan omega lebih kurang 3 bulan. yaya free from athma.. alhamdulillah.. 



anak kak su bagi mealshakes dan omega. Alhamdulillah oct dan nov tiap-tiap minggu semput dan ambil nebulizer dan makin teruk.. sekarang dah ok.. 


MEAL SHAKES 



  • merupakan sumber protein dengan vitamin dan mineral tambahan. 
  • Ia menyediakan jumlah yang seimbang bagi setiap sembilan asid amino yang diperlukan oleh tubuh untuk tumbesaran dan perlindungan yang baik. 
  • Ia mengandungi semua asid amino asli yang terdapat didalam protein termasuk asid amino perlu dan juga tidak perlu.




OMEGAGUARD 



  • adalah Minyak Ikan Terbaik di Dunia. Ia mengandungi rangkaian penuh 7 jenis asid lemak omega-3 semulajadi iaitu EPA, DHA, ALA dan lain-lain lagi. 
  • OmegaGuard dihasilkan melalui suatu proses penyulingan proprietari tiga molekul yang memekatkan asid lemak Omega-3 yang bermanfaat dan semulajadi sementara menyingkirkan bahan-bahan berbahaya seperti merkuri dan plumbum yang terdapat didalam kebanyakan jenis ikan.




Meal Shakes dan Omegaguard adalah pilihan yang bijak untuk si comel anda. Pelaburan untuk kesihatan dan kecergasan anak adalah tidak ternilai. Jadilah ibu yang bijak memilih dan pilihlah Meal Shakes dan Omegaguard untuk anak anda!!!



Hubungi kami untuk konsultasi percuma >>> Farah . 011.277.94946

1 comment:

Macam Mana Vivix Boleh Membantu Masalah Kesuburan?

Kalau bercakap tentang kesuburan, pastinya melibatkan kaum lelaki dan juga wanita. Kadang-kadang  masalah itu bukan hanya satu pihak je teta...