20 May 2016

Kenali Punca Lelaki Tidak Subur

Kebiasaannya masalah kesuburan ini hanya berkait dengan wanita. Sebenarnya lelaki juga mempunyai masalah yang sama dengan wanita. Lelaki juga menghadapi masalah ketidaksuburan.


Ujian Untuk Mengetahui Tahap Kesuburan


Ujian kesuburan ini boleh dilakukan di hospital pakar yang terpilih dengan membuat analisis sperma dan semen. Kita belajar sedikit tentang sperma lelaki di mana mengandungi 3 part penting iaitu kepala (mengandungi DNA), mitokondria (tenaga) dan ekor (untuk berenang).

Secara purata, sebanyak 60 juta sperma dalam 1ml air mani. Memang banyak dan ia  boleh bertahan selama 48 – 72 jam dalam pangkal rahim. 

Tetapi faktor yang boleh mempengaruhi kesuburan adalah bilangan sperma dan juga keadaan sperma yang normal atau tidak.


Ada masalah kesuburan disebabkan oleh sperma yang kurang pada seseorang lelaki. Ada juga disebabkan sperma yang banyak tetapi tidak berkualiti. 

Contohnya jika seseorang lelaki itu kuat merokok, kebarangkalian spermanya tidak normal adalah lebih tinggi. Ada juga lelaki yang mempunyai masalah langsung tiada sperma kerana masalah lain seperti saluran tersumbat.




Masalah Dan Faktor Ketidaksuburan Pada Lelaki



  • Masalah usia : semakin berusia seseorang lelaki itu maka paras testosterone semakin menurun. Bila hormon ini menurun maka ia secara tak lansung juga menyebabkan pelbagai masalah lain seperti ketidaksuburan.
  • Masalah pada kalenjar prostat. Kemungkinan lelaki akan mengalami masalah prostate yang membengkak. Ini menyebabkan mereka susah untuk membuang air kecil, merasakan tidak puas kencing dan juga pancutan air kencing tidak laju.
  • Masalah mati pucuk, di mana tidak berupaya untuk ada ereksi semasa hubungan. Ini ada kaitan dengan masalah tekanan dan persekitaran, ubat ubatan, merokok dan juga alkohol.
  • Ada juga lelaki yang mengalami masalah kanser prostate dan ini sudah tentu akan menghilangkan segala kelakiannya.
Image result for masalah kesuburan lelaki

Cara Atasi Masalah Tidak Subur Di Kalangan Lelaki

Kebiasaanya masalah tidak subur di kalangan kaum lelaki berpunca daripada masalah salur darah tersumbat.

Salur darah boleh tersumbat kerana seseorang itu seorang perokok, pesakit diabetes, ataupun darah tinggi.

Maka ia memungkinkan darah tidak lacar dan itulah berlakunya mati pucuk.

Cara paling mudah adalah dengan amalkan vivix kerana vivix ada satu tumbuhan polyganum cuspidatum yang sangat hebat dalam membantu masalah kerosakan saraf dan salur darah.

Kandungan Mitokondria yang ada dalam vivix berfungsi untuk menjana tenaga kepada sel badan kita. Secara tidak langsung ia memberikan tenaga sel untuk sperma.


Kandungan resveratrol dalam vivix juga membantu meningkatkan pengeluaran nitrik oksida. nitrik oksida ni bantu salur darah mengembang, dan memudahkan laluan di bahagian itu (tak sumbat).


Kalau viagra ni dia expand salur darah yang kecik je tapi resveretrol boleh buat lebih dari itu, hingga arteri utama

Bila tiada masalah tersumbat bahagian salur darah,maka mati pucuk boleh dirawat.



Nak DapatKan VIVIX : Farah, 011 277 94946











No comments:

Post a Comment

Macam Mana Vivix Boleh Membantu Masalah Kesuburan?

Kalau bercakap tentang kesuburan, pastinya melibatkan kaum lelaki dan juga wanita. Kadang-kadang  masalah itu bukan hanya satu pihak je teta...