Kenali Masalah Ketidaksuburan Wanita Hingga Sukar Untuk Hamil

Ada yang sudah lama berkahwin dan masih belum menimang cahaya mata. "Kenapa saya lambat dapat anak? Sedangkan apabila check saya dan suami tiada apa-apa masalah. Apa yang perlu saya buat?"  

Ini antara persoalan yang timbul di benak setiap pasangan yang masih belum menimang cahaya mata.Ada pula yang sudah anak anak pertama.tapi masih menuggu untuk kelahiran kedua.. Perlu diingat, rezeki adalah di tangan Allah. 

Namun, kita sebagai manusia perlu sentiasa berusaha dan terus berusaha tanpa putus asa. Berusaha dari segi mental, fizikal dan juga amalan rohani. Berdoa tanpa putus asa InsyaAllah.....



Kenali Masalah Kesuburan Wanita 



Ada 2 punca masalah ketidaksuburan dikalangan wanita iaitu :  Kuantiti dan Kualiti telur (ovum)


Masa kita lahir dulu (bayi perempuan) memang semulajadi dilahirkan dengan 1-2 juta folikel telur yang belum matang. MasyaAllah banyaknya!

Tetapi mengikut masa ia akan mula berkurang hingga 300,000 sahaja. Setiap bulan telur ini akan mencapai kematangannya dan keluar dari folikel tadi, bersedia untuk disenyawakan.

Semakin berusia seseorang wanita, semakin kurang telurnya.




Kualiti Telur Wanita



Kualiti telur seorang wanita akan menurun mengikut usia. Ia diukur dari segi bagaimana telur itu bersedia  untuk berkembang menjadi embrio.


Kenapa Kualiti Telur Wanita Menurun?



Ada dua perkara juga yang menentukan.

  • jumlah KROMOSOM dalam telur
  • tenaga yang ada dalam sesuatu telur


Telur memerlukan jumlah kromosom yang sesuai  supaya dapat bergabung dengan jumlah kromosom dalam sperma. Jika jumlah kromosom tak sesuai maka tak berjayalah usaha nak hamil tu.


Tenaga



Tenaga telur juga memainkan peranan. Katakan jumlah kromosom dah sesuai, tapi tenaga tiada. Tenaga ni berkurang dengan usia seseorang, makin berusia makin tidak bertenaga.

Kerana masa nak bersenyawa tu, telur ni perlukan tenaga untuk “split”. Tenaga ni datangnya dari sel yang dipanggil MITOKONDRIA yangmana mitokondria inilah boleh beri menukarkan kepada tenaga.

Mitokondria ni akan semakin lemah seiring usia. Jadi bila mitokondria ni tiada tenaga sebabkan usia meningkat, maka teur tadi tak boleh nak “split”. Maka persenyawaan tidak berjaya.

Jadi kesimpulan yang kita nak kena fahami adalah nak kena jaga bab tenaga sel tu. nak kena tahu juga apa yang boleh berikan tenaga pada mitakondria ini. 

Jawapannya ada pada VIVIX. Kalau korang ada masalah kesuburan, mungkin boleh usahakan cara ini. Mana tau berhasil setelah berusaha berkali-kali.






Bagaimana vivix dapat membantu masalah kesuburan?



  • Vivix mengandungi resveratrol

Iaitu resveratrol mempunyai peranan dlm memelihara kesuburan, melindungi sel-sel telur tidak matang/oosit dan berpotensi melanjutkan tahun subur.

Apabila telur-telur ini dipelihara dengan baik dan tiada radikal bebas atau kerosakan, maka peluang untuk bersenyawa lebih mudah.


  • Vivix dapat meningkatkan mitokondria

 Mitokondria merupakan organel yang terdapat dalam jumlah yang besar dalam kebanyakan sel-sel, di mana proses biokimia pernafasan dan pengeluaran tenaga berlaku.

Telur/ovum memerlukan tenaga untuk split semasa proses persenyawaan berlaku. Untuk menjadikan sel badan lebih bertenaga, kita perlu ada banyak mitokondria dalam  badan kita.

Mitokondria berfungsi sbg penjana tenaga kpd sel badan kita. Jadi, bila kita minum vivix, mitokondria akan bertambah dan sel akan bertenaga dan mampu untuk split kan ovum tadi. 



setuju dengan kak nila, sama kes dengan sofea. Sofea rasa vivix tidak mahal bila sudah cuba sendiri. Sebelum kawin memang priod tidak konsisten. Amek juga GLA , tetapi vivix pun minum juga selang seli. Alhamdulillah priod dah ok. Dan rezeki lepas kawin terus melekat. Alhamdulillah sekarang belikan untuk mak. Sebab nak mak konsisten minum Vivix ikhtiar untuk darah tinggi mak.



Wassup For Order : Farah, 011 277 94946


PUNCA LELAKI TIDAK SUBUR