15 May 2016

Ayah Penghidap Kencing Manis Hampir 20 Tahun, Sekarang Rekod Kesihatan Ayah Seperti Orang Normal Tanpa Masalah Kencing Manis

Seperti yang semua sedia maklum,  VIVIX Shaklee adalah juga dipanggil minuman botanik yang mengandungi campuran ekstrak grape, polygonum cuspidatum, elderberry dan purple carrot. 

Dalam VIVIX Shaklee ini ada ramuan yang di panggil resveratrol iaitu daripada buah anggur muscadine, serta Knotweed Jepun. (selain ramuan asas purple carrot dan elderberry)




ramuan vivix shaklee

Cara VIVIX Shaklee Membantu Pesakit Kencing Manis




Meningkatkan sensitiviti tubuh terhadap hormon insulin.

Rintangan insulin adalah satu daripada faktor penyumbang utama kencing manis. Jika sensitiviti tubuh terhadap insulin dapat ditingkatkan, kita boleh memberhentikan diabetes.

Apabila tubuh kita hilang sensitiviti terhadap insulin, tubuh akan keluarkan lebih banyak insulin untuk mengawal aras gula dalam darah.

Jadi resveratrol pula mampu meningkatkan sensitiviti tubuh kita terhadap insulin oleh itu mengurangkan amaun insulin yang diperlukan untuk mengawal aras gula darah.


Mengaktifkan enzim yang sangat berkuasa dalam tubuh kita.

Untuk mencegah atau menyembuhkan kencing manis, satu enzim iaitu dikenali sebagai enzim SIRT1 mestilah di aktifkan yang mana enzim ini bertanggungjawab terhadap rembesan hormon insulin dan tahap sensitivitinya. 



Resveratrol sangat berkesan mencegah insulin resistance, suatu keadaan apabila tubuh menjadi kurang sensitif terhadap kesan hormon insulin yang berfungsi menurunkan gula darah. Insulin resistance merupakan faktor pencetus terjadinya diabetes atau kencing manis.





Ayah saya adalah penghidap kencing manis sudah hampir 20 tahu. Bacaan gula dalam darah tidak pernah kurang dari 13. Hasil medical checkup, organ dalaman ayah sudah berada di stage 4 dan perlu melakukan dialisis.

Selepas consume vivix, bacaan gula dalam darah kembalinormal,dialisis tak perlu buat dan doktor pulak ragu-ragu nak buat conclucion. Yang ayah bebas diabetes. Doktor macam tak percaya yang rekod kesihatan ayah seperti orang normal tanpa masalah diabetes. Ahlamdulillah.



Wassup For Order : Farah, 011 277 94946








4 comments:

  1. vivix bagus utk pesakit kencing manis, tak rugi amalkan vivix nie

    ReplyDelete
  2. Vivix memang terbaik untuk kencing manis.

    ReplyDelete
  3. Vivix memang membantu turunkan kadar gula dalam darah

    ReplyDelete
  4. Kandungan vivix memang istimewa. Terbaik..

    ReplyDelete

Macam Mana Vivix Boleh Membantu Masalah Kesuburan?

Kalau bercakap tentang kesuburan, pastinya melibatkan kaum lelaki dan juga wanita. Kadang-kadang  masalah itu bukan hanya satu pihak je teta...