10 March 2015

Perlukah saya ubah cara pemakanan kerana saya hamil?

Anda sedang hamil.? Mulai hari ini anda perlu memikirkan pemakanan yang sesuai dengan anda dan juga bayi dalam kandungan anda.. Mulai hari ini juga,anda perlu memilih makan yang berkhasiat dan jugak boleh memberi keperluan vitamin dan zat yang diperlukan untuk anda dan juga bayi anda.



Sebenarnya,Farah pun tidak terlalu berhati-hati pasal makan nie, asal tekak rasa hendak makan,Farah makan.TETAPI, makanan yang kurang sesuai untuk Farah dan juga bayi, Farah ambil dalam kuantiti yang sedikit. kira setakat merasa jek.. Bak kata orang jangan sampai kempunan. Biasalah tekak orang mengandung ini macam-macam makanan yang nak makan.

Apa yang perlu anda utamakan dalam sumber makanan yang anda pilih, pastikan hidangan tersebut mestilah merangkumi variasi makanan daripada empat kumpulan makanan berikut:


  • Buah-buahan dan sayur-sayuran: Anda boleh membelinya dalam bentuk segar, sejuk-beku, dalam tin, kering atau sebagai jus. Sasarkan untuk memakan lima hidangan dari kumpulan ini sehari. Baca mengenai cara untuk makan lebih banyak buah-buahan dan sayur-sayuran.

  • Makanan berkanji: Ini termasuk nasi, roti, pasta dan kentang. Cubalah pilihan daripada bijian penuh.

  • Makanan yang kaya dengan protein: Ini termasuk daging dan ayam tanpa lemak, ikan, telur dan kekacang. Cuba sasarkan dua hidangan ikan seminggu termasuk ikan yang berminyak.

  • Produk tenusu: Ini termasuk susu, keju dan yogurt yang kaya dengan kalsium.


Bagi memastikan variasi makanan 4 kumpulan di atas dapat anda penuhi, anda boleh cuba ambil SET KEHAMILAN  ini. Dan juga anda bolah baca di INFO KEHAMILAN bagi memudahkan anda mencari jawapan dalam permasalahan yang anda alami.. Jika ada sebarang masalah lain, jangan segan hubungi saya,insyaAllah saya sedia membantu


Hubungi Saya Jika Anda Perlukan Bantuan 
Mengenai Shaklee.

Demi Kesihatan, Tak Perlu Malu Untuk Bertanyakan Kepada Saya, InsyaAllah Saya Boleh Membantu.

FArah @ Kecik Sangat
ID :- 1116479
011-27794946 sms@whatsapp
COD Kawasan Berdekatan Batu Pahat ,Johor

No comments:

Post a Comment

Macam Mana Vivix Boleh Membantu Masalah Kesuburan?

Kalau bercakap tentang kesuburan, pastinya melibatkan kaum lelaki dan juga wanita. Kadang-kadang  masalah itu bukan hanya satu pihak je teta...