23 February 2015

Minuman Berasaskan Koko Mempunyai Kafein

Hari itu ada sedikit perbincangan dalam group telegram WAHM mengenai minuman berkafein ini.. Ternyata rata-rata mereka kurang mengamalkan minuman yang berasaskan kafein sejak mereka mula mengamalkan pengambilan vitamin shaklee ini. 



Mereka mengubah amalan minuman harian mereka dengan mengamalkan minuman berasaskan koko. Ada yang minum milo @ tamar coco.. Tak minum milo sebab.? BOIKOT... Milo @ Tamar Coco ini bila campur dengan ESP @ MealShake, memang super sedap.. 

Mengamalkan minuman berkafein ini akan menyerap segala nutirian yang terkandung dalam vitamin yang kita ambil.. Jadi kalau minum kafien tak guna lah makan vitamin,.. Sebab kebaikan dalam vitamin itu akan hilang. 

Usah risau, kandungan kafien dalam minuman berasaskan koko seperti Milo,Tamar Coco,Coklat dan sebagainya adalah sedikit. Hanya terdapat lebih kurang 5mg kafein yang terkandung dalam 8oz ( 1cawan = 230ml ). Kandungan ini selamat jika anda mengamalkan vitamin untuk menambahkan sumber vitamin dan zat dalam badan. 

Farah harap perkongsian ini jelas dan anda tidak perlu risau untuk minum minuman yang berasaskan koko.









5 comments:

  1. tak pernah minum lagi minuman koko ni..tapi bila mengenangkan sudah terbayang kesedapan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. biasa minum milo jek....
      saya pon belum pernah cuba..tpi dah terbayang hot coco yg org selalu kata sedap....

      Delete

Macam Mana Vivix Boleh Membantu Masalah Kesuburan?

Kalau bercakap tentang kesuburan, pastinya melibatkan kaum lelaki dan juga wanita. Kadang-kadang  masalah itu bukan hanya satu pihak je teta...