18 September 2014

Kepentingan Bertungku Selepas Bersalin

Assalamualaikum..

Semoga hari ini lebih baik dari hari-hari sebelumnya..Aamiin. Di sini Farah nak share cikit kepentingan bertungku... Ape itu bertungku..? Xbuat xboleh ke.? Masa Farah berpantang pon guna juga kaedah bertungku.. Guna tungku Moden.. Rase ringan je badan lepas urut dan bertungku... Sampai sekarang pon Farah masih amalkan bertungku nie... Best... Cube lah...


Kepentingan

  • Bertungku dan berbengkung adalah amalan asas bagi seorang perempuan yang baru lepas bersalin.
  • Bertungku boleh membantu dalam proses mengecutkan rahim dan melancarkan proses pengeluaran darah beku yang tertinggal dalam rahim lepas bersalin.
  • Darah beku dan lendir akan keluar sepanjang proses berpantang selama 44 hari..Rahim tidak akan bersih sepenuhnya jika darah yang keluar kurang dari 44 hari.
  • Amalan pemakanan supplement/jamu juga dapat membantu proses ini..
  • Bertungku dapat membantu proses pemecahan lemak dan dapat mengembalikan bentuk tubuh yang langsing .

Jenis Tungku Moden / Tradisi









NAk oder supplement Shaklee yang boleh membantu mempercepatkan proses pemecahan lemak dan proses penyembuhan luka secara semula jadi...?? 
Hubungi saya..
Farah @ Kecik Sangat
011-27794946 sms@whatsapp

Farah guna Set ini untuk membantu proses penyembuhan semasa berpantang..  Boleh juga untukk sediakan set berpantang mengikut bajet anda..




No comments:

Post a Comment

Macam Mana Vivix Boleh Membantu Masalah Kesuburan?

Kalau bercakap tentang kesuburan, pastinya melibatkan kaum lelaki dan juga wanita. Kadang-kadang  masalah itu bukan hanya satu pihak je teta...