28 June 2014

CARA MENGATASI MORNING SICKNESS

Loya dan muntah semasa hamil trimester 1.? Ramai ibu-ibu yang mengalami masalah ini semasa di awal kehamilan dan biasanya akan berlarutan sehingga ke 16 minggu. Sama juga lah dengan FArah masa ngandungkan Fiqar dulu...xboleh makan banyak..Mesti keluar balik... Makan sikit-sikit tapi kerap. Rase xbertenaga langsung time tuu... Ada juga yang tidak mengalami masalah ini atau ada juga yang mengalami mabuk hamil.Apa pun rezeki masing-masing. Setiap ibu mempunyai pengalaman mengandung yang berbeza.

Dekat sini Farah nak share sikit tentang morning sicness ini... DAn vitamin ape yang para ibu-ibu boleh atasi masalah ini.. InsyaAllah..


KELEBIHAN MORNING SICKNESS ATAU MABUK HAMIL


  • Mengurangkan risiko keguguran kerana banyak kajian menunjukkan risiko keguguran adalah rendah pada ibu yang mengalami muntah-muntah dan mual semasa hamil.
  • Mengurangkan risiko kelahiran pra matang atau bayi tidak cukup bulan.
  •  Mengurangkan risiko kelahiran bayi dengan berat badan yang rendah.
  • Hormon Hcg semasa hamil akan meningkatkan dan ianya dipercayai menyebabkan rasa mual pada ibu namun ianya baik kerana hormon yang tinggi akan melindungi bayi di dalam kandungan anda.
  • Apabila ibu mengalami mual-mual atau muntah, ini menyebabkan ibu tidak mengambil makanan yang tidak sesuai pada peringkat awal kehamilan, secara tidak langsung menjauhkan ibu dari mengambil makanan yang membahayakan bayinya.
  •  Ukuran placenta bertambah. Bila ibu mengalami muntah-muntah, pertambahan berat badan ibu sendiri tidaklah naik mendadak. Dengan ini memberi ruang kepada placenta menambahkan ukurannya! Plasenta memainkan peranan yang penting untuk membekalkan nutrien dan bekalan darah yang mencukupi kepada bayi.

Ini Set Supplement Shaklee yang Farah sarankan untuk atasi masalah morning sickness nie..


1.Peppermint-Ginger Plus
Nyaman dan Melegakan

Halia merupakan herba terbaik dalam memelihara saluran penghadaman dan mempunyai ciri-ciri semulajadi yang nyaman dan dapat melegakan senak perut. Pudina pula merupakan herba yang membantu dalam menggalakkan sistem penghadaman secara sihat dengan melegakan dan menyamankan perut. 

Shaklee peppermint Ginger Plus mengandungi herba asli pudina, halia, jintan hitam dan jintan manis untuk rasa yang nyaman dan melegakan. Pil-pil juga boleh dihancurkan dan dicampur dengan air panas untuk minuman herba semulajadi.

2.B-Complex
B Complex Shaklee menawarkan vitamin B yang lengkap, mengandungi 8 jenis vitamin B bagi membantu memelihara kesihatan yang baik.
•    B1, B2, B3, B6, biotin dan asid pantotenik membantu badan 
      menukarkan protein, lemak dan karbohidrat kepada 
       tenaga.*
•    Asid folik dan B12 membantu dalam pembentukan sel-sel 
      darah merah di dalam tubuh.  Jumlah asid folik yang 
      mencukupi dalam diet harian membantu mencegah 
      kecacatan tiub neural bagi wanita yang merancang 
      kehamilan sebelum konsepsi dan semasa 12 minggu 
      tempoh kehamilan bagi dos harian sebanyak 400 mcg

Harga RM98.75 Free Postage
Berminat boleh hubungi
Farah
011-27794946 ( sms/whatsapp)

No comments:

Post a Comment

Macam Mana Vivix Boleh Membantu Masalah Kesuburan?

Kalau bercakap tentang kesuburan, pastinya melibatkan kaum lelaki dan juga wanita. Kadang-kadang  masalah itu bukan hanya satu pihak je teta...